Citroën Jumper 2009: oliekeerring

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 3, Vermogen (kw): 116

Beste,
Ik heb de oliekeerring vervangen van mijn citroen
jumper aan de zijde van de versnellingsbak.
De olie loopt er fel uit aan de krukas.
Weten jullie misschien wat ik verkeerd doe ?
Weten jullie hier misschien een oplossing voor ?
Beste groeten.
Jef Hendrix.

Jef Hendrix

Geplaatst door Jef Hendrix (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (290) PRO, 1 jaar geleden

Je hebt de achterste motorkeerring vervangen , is deze gemonteerd met de open kant naar binnen ?
Hoe zwaar ging hij op zijn plek ?
Heb je een slave gebruikt , zodat de lip niet dubbel gaat zitten ?
Hoe ver heb je hem er in gedrukt?

Jef Hendrix (0), 1 jaar geleden

het is een speciale keerring die ze gebruiken voor de 3.0 L HDI .
Dat is een keerring die in een ijzeren plaat zit .
De plaat zit vast op de krukas de buiten kant zit gewoon in de blok,
Het is een draaisysteem.
Ik heb ze tot voorkant gelijk erin gezet met speciaal gereedschap.

Jef Hendrix (0), 1 jaar geleden

Het is een speciale keerring in 2 delen ,binnenkant is een metalen plaat die op de krukas zit buitenkant is gelijk een gewone keerring. Het gedeelte dat op de krukas zit draait binnen in het anderen gedeelte.
Deze worden gebruikt voor de 3.0 liter HDI van boxer ,jumper , en ducato .met iveco motor.
Ik heb ze geplaatst met speciaal gereedschap en voorkant gelijk gezet.

lange-frans (0), 1 jaar geleden

keering moet er dieper in anders dicht hij nooit af...
google op :Citroën Jumper 2009: oliekeerring en daar vind je oud topic met zelfde antwoordt .

Jef Hendrix (0), 1 jaar geleden

hoeveel mm mag ik die er verder in laten gaan ?

lange-frans (0), 1 jaar geleden

in de link helemaal onderaan staat dat je hem tot aan het blok er in moet slaan .
anders zelf ook ff google .
https://problemcar.nl/topic/citroen/verv...

Jef Hendrix (0), 1 jaar geleden

Ik zou er de oliekeerring tot achter tegen het blok moeten inslaan .
Maar daar zitten van achter 2 oliekanalen .
Mag ik dan de achterkant van de oliekeerring tot tegen die gaten mogen zetten.
Kan dan de olie nog goed door om de keerring te smeren?

Jef Hendrix (0), 1 jaar geleden

Ik heb de keerring 2 mm verder naar binnen gezet en olie loopt er nog altijd uit.
Is het mogelijk dat de olie er uitkomt waar de keerring in elkaar draait ??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.