Citroën Jumper: Vervangen oliekeerring krukas

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2999, Vermogen (kw): 115

Beste collega's,
beetje met de handen in het haar hier...

Auto kwam binnen voor een versleten koppeling en defect vliegwiel. Dit vervangen samen met de oliekeerring achter het vliegwiel. Alles gemonteerd, starten de wagen, en de olie loopt er uit... Aan de krukas dus...
Alles terug eraf, weer nieuwe keerring gemonteerd met speciaal gereedschap 0191-2F, terug de bak erop en starten, olie loopt er weer uit...

Kan ik hier iets verkeerd mee doen??? Zijn wel heel speciale keerringen precies, zitten ook geklemd op de krukas met een metalen stuk.

Ondertussen al 12jaar in de garage hier, maar dit snap ik even niet meer...

Saxofreak

Geplaatst door Saxofreak (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Citrogek (0) PRO, 7 jaar geleden

Was de keerring voor het vervangen ook al lek? Zit er geen slingering in de krukas? Probleem met dit soort klussen is dat je het ook niet even snel kan controleren.

Dit is z'n keerring die in een metalen stuk zit of niet?

vercammen (0) PRO, 7 jaar geleden

Heb hetzelfde probleem! Koppeling slipt soms door ,versnellingsbak demonteren ,vervangen van koppeling drukgroep en koppelingspomp. Dichting vliegwiel olie aan dus vervangen (speciale keerring met metaal) . Na montage lekt deze nog meer olie en slipt nog af en toe door ??? Terug demonteren ,keerring terug vervangen met speciaal gereedschap van citroen ,koppelingsschijf (groep) geen olie aan ,terug monteren ok ?? Nee hoor ,koppeling slipt nu constant door in elke vitesse (???) en vrees dat de dichting nog lekt ??? Zou de boosdoener het vliegwiel kunnen zijn en is er een oplossing voor die kl...keerring ??? Hopelijk krijg ik een oplossing

Saxofreak (0) PRO, 6 jaar geleden

Deze keerringen van de 3.0 moet je dus helemaal tot tegen het motorblok kloppen. Zelfs met het speciaal gereedschap van Citroën, zitten ze nog niet diep genoeg. Je kan ze dan nog een paar mm dieper kloppen en dat moet je echt doen! Dan pas dichten ze goed af.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.