Citroën XM 2.0l: Geen stuurbekrachtiging, LHM olie wordt zeer heet!!

Bouwjaar: 1992

Klacht: HD pomp (olie aanzuig) wordt erg warm, LHM olie wordt zeer heet, geen stuurbekrachtiging.
Reeds vervangen: HD regelaar vervangen, Filters schongemaakt, HD-pomp vervangen, Hydraulische stuurregelaar vervangen.
Kan iemand mij een tip geven?

solar00

Geplaatst door solar00 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën XM? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

GOVA (0) PRO, 20 jaar geleden

Als de aanzuig heet wordt, dan moet toch ook de druk heet worden?Komt de wagen op druk, dooft de lamp op het dashbord? Komt de wagen van de grond? Vloeit er wel degelijk olie naar het servostuur? Door de drukleiding die naar de kop van het servostuur gaat los te schroeven en te kijken of er wel degelijk debiet en/of druk aanwezig is. Je zegt dat de stuurregelaar verv.is , bedoel je de debietregelaar vooraan op de versnellingsbak? Met vervangen bedoel je dan nieuw of occasie en ben je zeker van de goede werking van de occ. onderdelen ?
Beetje meer uitleg, kan je anders niet helpen.

maxuma (0) PRO, 19 jaar geleden

ontluchten al gedaan na al het vervangen van de onderdelen

rvd10686 (0) PRO, 19 jaar geleden

Waarschijnlijk zit op het verdeelblok 2 leidingen verkeerd gemonteerd (omgedraaid)

solar00 (0), 19 jaar geleden

Inderdaad waren hier de 2 leidingen verkeerd gemonteerd!:)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.