Citroën Xsara: HELP????

Bouwjaar: 2000

ik ben een echte citroen rijder maar ik ben nu de hydroliek van mij BX zat na een aantal KLEINE reparaties is het probleem wel opgelost maar toch. nu wil ik eigenlijk G3 xsara gaan rijden
ik rij 40 / 45 000 km per jaar en vindt dieselen wat ik nu doe te duur wie kan mij eerlijke info geven of ik dit wel of niet moet doen.
ik heb al zoveel gehoord zoals gas is om te koken enz maar wie kan mij duidelijke en echte info geven aub? een radeloze citroen rijder.

famvherwaarde

Geplaatst door famvherwaarde (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

richard9659 (0), 18 jaar geleden

kijk een diesel loopt altijd, geef hem lucht en brandstof en hij zal lopen. gas kan goed zijn, zolang er niks mee is.
meestal loopt het meteen in de papieren mocht er iets met een gas instalatie aan de hand zijn.
en een bijkomend iets is dat een diesel probleemloos 5 ton en meer loopt, zie dit met een gas auto niet gauw gebeuren zonder grote onkosten.
vandaar dat een diesel gewilder en betrouwbaarder is.
maar volg je gevoel(en je portomonee) en je zal vast iets vinden.
een xsara op gas staat nou niet echt bekend een probleem auto te zijn, maar je zal er maar net eentje kopen die het wel is.

Rudy10582 (0), 18 jaar geleden

Ik rijd nu een jaar in een Xsara 1.6 met een AG LPG-G3 instalatie.Bouwjaar 2000, heeft nu 133.000 gelopen.Ik heb de verdamper en de injector stuk gehad, is rond deze km. stand vrij normaal, maar niet goedkoop. verder geen problemen gehad.

Ik raad je wel aan om een 1600 8 klepper te nemen, en geen 1400 of 1800, daar zijn volgens mijn info. vaker problemen mee.
Het gas verbruik licht bij mij tussen de 1:11 en de 1:13(bij lange afstanden)De kans op problemen ligt bij LPG wel hoger dan bij diesel, hoewel de moderne diesels ook vaker problemen hebben dan vroeger. De xsara vering is wel veel stuger dan bij de BX.(heb ik ook gehad)Als je 40/45.000 km. per jaar rijd zul je ook wel een keer een cilinderkop revisie tegen komen, de levensduur van de kop op gas is erg afhankelijk van de rijstijl, en het merk en type auto.(mijn BX 1.4 had na 275.000 km. nog steeds geen revisie nodig)

Ik hoop dat je wat aan deze info. hebt, groeten, Rudy.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.