Citroën Xsara: G3 gasinstallatie

Bouwjaar: 2005

Beste mensen,

Ik heb sinds 2 maanden een xsara 1.6i uit 2001 met een AG g3 gasinstallatie.

Probleem is:

-het motormanagement lampje brand op gas en na reset bleek hij het niet op benzine te doen, maar wel op gas.
-ook slaat de auto af indien de auto reeds warm is geweest en vervolgens gestart wordt nadat ie een uurtje heeft stil gestaan
(iemand vertelde mij dat dit aan de verdamper kan liggen, wat een dure grap schijnt te zijn)
-verder gaf een ander ook aan dat het wellicht aan de gastank ligt. Het is een 55ltr onderbouw en ik kan maar max. 34 liter tanken.Dus wellicht teweinig gasdruk misschien??
-Een monteur wilde mijn gastank aanpassen zodat die maximaal gevuld kon worden naar 55 liter. IS DIT WEL VEILIG?


Al met al veel vraagtekens. Hoop dat iemand mij kan helpen. Of een goede lpg reparateur weet.

leonubeda

Geplaatst door leonubeda (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

JAN/DODGE (0) PRO, 18 jaar geleden

LEON
GA NAAR EEN LPG INBOUWSTATION EN LAAT HEM CONTROLEREN.
DEZE MONTEUR HAALT DE 80%REGELING ER WAARSCHIJNLIJK UIT,HIERDOOR KOMT HIJ DUS WEER AAN DE 55LTR,DIT IS WETTELIJK NIET TOEGSTAAN,DUS STRAFBAAR!!!!EN GEVAARLIJK
34LTR IS TEWEINIG MOET ROND DE 44LTR KUNNEN ZIJN
GR JAN

Turbo_hdi11674 (0), 18 jaar geleden

Als de auto niet op benzine wil lopen moet dat eerst opgelost worden. De auto start namelijk op benzine en gaat zodra de lambda sonde een goed signaal geeft op lpg lopen.Als de auto dan redelijk loopt kun je pas je lpg afstelling gaan bekijken.
Je tank vulling moet worden aangepast waarschijnlijk is je vlotter niet goed afgesteld dus daarmee naar de lpg specialist.
Succes

406rijder (0), 18 jaar geleden

Het verwijderen van de 80% vulling geeft alleen meer risico als je de auto volgetankt in de volle zon parkeert. De druk zou dan te hoog kunnen oplopen. Als je na het tanken meestal toch nog rijd zijn de risico's nihil, de tank is dan immers niet vol meer.

SKB (0), 18 jaar geleden

idd, wanneer de wagen (al een tijdje) niet op benzine heeft gereden kan de benzine pomp gaan (vast) kleven...dit zou ik ook eerst verhelpen, en de vergrendeling eraf halen lijkt mij niet verstandig

josesc (0), 18 jaar geleden

Ik heb sinds een maand een Xsara 1.6 16V Break (2001), ook met een AG G3 onderbouw. Met dezelfde problemen zoals hierboven beschreven. Maximale vulling 35 ltr en volgens opgave een 53 ltr tank. Ook gaat daarbij vaak het storingslampje branden, er is inmiddels een nieuwe gasklep oid geinstalleerd, maar heb nog steeds dezelfde problemen. Ik heb nu nog 2 maanden garantie, maar het probleem blijft. Wat moet ik doen?

SKB (0), 18 jaar geleden

José, zolang het probleem niet verholpen is blijft dit onder de gerantie(voorwaarden) vallen. Opdat het probleem binnen die tijd zich heeft voorgedaan en jij dit ook hebt aangegeven. noworries ;-)

leonubeda (0), 18 jaar geleden

José,

Ik hoop dat de garage snel iets vindt.
Helaas heb ik geen garantie, dus ik laat het voorlopig zo. Als het ernstig is gaat er vanzelf iets kapot.

Ondertussen heb ik begrepen dat dit vage storingen zijn en dus moeilijk te verhelpen.
De auto rijd goed op benzine en eigenlijk ook goed op gas. Hij slaat alleen af indien de auto gestart wordt als ie reeds gebruikt is die dag. En dat doet ie alleen bij statonair draaien de eerste paar minuten.
Verder rijd de auto volgens mij goed.

Het verbruik vind ik wel tegenvallen. 1 op 10,5.
Volgens de boekjes had dit een stukje beter moeten kunnen.

José, mocht jij wat oplossingen weten van jouw garage, dan zou ik dat ook graag willen horen van je.
Alvast bedankt.

josesc (0), 18 jaar geleden

Leon,

het vebruik is inderdaad niet volgens de boekjes en bij mij ook rond de 1 op 10,5.

Ik moet de auto morgenvroeg weer naar de garage brengen en een tijd op benzine rijden. Ik heb aangegeven dat als ik overschakel op benzine het lampje weer uitgaat. Dan moet het probleem worden veroorzaakt door de gasinstallatie, denk ik. Wat ze er verder aan gaan doen weet ik niet, zodra het is opgelost laat ik weten wat nu precies het probleem is geweest.

Golf3793 (0), 18 jaar geleden

laat bij de lpg-specialist (bijv. Van Ommeren in Haarlem) even de gasdruk meten. Dit is voor auto's op gas erg kritisch.. Kosten zijn nihil (onder de 100euro), maar kan veel problemen oplossen.

Overigens is 1 op 10,5 (op gas) een goede score. Mijn golf rijdt 1 op 14 op benzine en 1 op 8,5 op gas. Succes!

VINK (0) PRO, 18 jaar geleden

GOLFG3.
MIJN GOLF RIJDT OOK OP BENZINE 1:14,5 MAAR OP GAS 1:12.8
IK ZOU HEM LATEN AFSTELLEN BIJ EEN LPGINBOUWSTATION!
MIJN DODGE V8 5.7 BENZINE 1:5,5 EN GAS 3,5
GR LUIS

Golf3793 (0), 18 jaar geleden

Hij is vanaf het begin af aan al niet zuinig geweest.. Ik heb vorig jaar een grote onderhoudsbeurt laten geven bij de lpg boer, maar daarna reed de auto ook (gewoon?) 1 op 9 op gas..

Maar wellicht dat de auto na de komende beurt wel zuinig loop (is toch al over 2 weken...) Thanks

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

José en Leon,
Golf G3 heeft waarschijnlijk gelijk. Eerst SGI injectoren controleren op vervuiling (zit de modificatie met filter voor de injectoren er in ?). Dan LPG druk op de commonrail controleren, wellicht sensor op verdamper defect. Massa's van LPG computer controleren. Zijn specialistische dingen, dus specialist hiernaar laten kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.