close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: Hoog toerental, niet direct terug vallen naar stationair

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16v

Hallo,

Zowel koud als warm, op benzine als op lpg, maar niet altijd, de volgende storing.

Koud starten, motortoerental is goed. Echter na 1 keer gas geven blijft deze op een hoog toerental hangen. na enige tijd (5-20sec) zal deze terug goed stationair gaan draaien.
Al rijdende zal dit ook gebeuren, maar als men het hoge toerental omlaag remt zal deze niet weer terug stijgen bij het ontkoppelen.

uitgelezen met launch 431, bij hoog stationair geeft de gasklep 'mid-range' aan, pas bij het juiste stationair toerental gaat deze naar 'idle'
Fout codes, 2 stuks, maar deze komen van het loskoppelen van de inlaatluchttemperatuur en de MAP sensor, na het wissen komen deze niet terug
Foutcodes bsi, ook 2, maar deze zijn niet te wissen
- Air pump relay, fault at control mode
- Air pump relay, fault at non control mode

Het verbruik is niet echt hoger, een iets meer, maar het is alweer wat kouder.

Controle op vacuum lekkages ( slangetjes )heeft niets opgeleverd. Airco aan/uit maakt geen verschil

Tevens, kan er bij het gas loslaten een schok door de auto gaan, net alsof lucht en brandstof in 1 keer dicht gaan

Wie heeft dit al meer aan de hand gehad en heeft een aanwijzing in de goede riching.

Geplaatst door

schol (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dan zal je toch koud de computer er aan moeten hangen en kijken in parameters of er verkeerde info zichtbaar is
wanneer je de motor terug brengt naar stationair toerental zal de computer om aan de vervuilings norm te voldoen deze even iets meer dan stationair laten draaien
dit is bij meerdere merken ook het geval bij latere jaartallen is dit opgelost

andreas08 0
badge

14 jaar

Hallo,

Het 'iets meer dan stationair laten draaien' is hier niet het geval. kan koud gerust 20 sec op 3000 rpm blijven hangen.

Koud uitlezen, Zal dit proberen, echter van de 6 koude starts waren er 2 niet goed de afgelopen week. dus ja!

Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak van de foutcodes moet zoeken?

- Air pump relay, fault at control mode
- Air pump relay, fault at non control mode

Luchtpomp doet het, ongeveer 30 sec na koude start.

schol 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.