Citroën C5: hydraulic en automaatbak probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Beste heren .
Ik ben Dimitri en ik ben nieuw op deze site en ik hoop dat iemand mij kunt helpen.
Ik ben eigenaar van een mooi C5 break 2.0 HDI automaat, ik heb drie week terug automaatbak olie laten verversen zelfs twee keer en elke keer kwam maar 2 half ltr uit ,ik heb weer ATF sp 2032 kroon terug gegooid maar na vervangen van bak olie als ik hem in zijn R stand wil zetten gaat bak bonken (stoten) ,verder doet hij wel goed in D stand doet hij prima ,ik heb accu pooltjes 30 min. los gehaald om te resetten ,nu als motor en bak koud is hij bonkt niet wanneer ik 5 km gereden heb en zet ik weer in R stand dan gaat hij weer bonken met bonken bedoel ik hij gaat hard in zijn achter uit niet zachtjes als vroeger.

Tweede probleem is tijdens verversen van bak olie auto stond op lift met 4 armen ,ik heb hem op de brug gestart en gereset maar sinds dien is auto twee keer gaan zakken uit niets deze gebeurd toen met draaiende motor en auto stond stil, vroeger als ik mijn portier opende hoorde ik mijn hydrolic pomp altijd lopen maar nu doet hij dat niet meer maar hij zakt ook niet meer weg, hij is stugger geworden met veren.
auto is al twee keer uitgelezen geeft totaal geen storingen ook niet in automaatbak(AL4).
wilt u aub mij helpen hier uit komen.
vrgr Dimitri

citroenc5break

Geplaatst door citroenc5break (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

JHV (0), 11 jaar geleden

Hoeveel liter olie heb je er weer ingedaan. Moet de AL4 bak niet ververst worden met de LEXIA aangesloten? Heeft met olietemperatuur en hoeveelheid te maken toch?
Een citroen dealer of specialist moet hier toch uit komen. Er staat veel over het vervensen van de olie van de AL4 of het C5 forum.
http://www.c5club.nl/c5forum/
Vooral veel leesvoer en ervaringen. Zelf vervangen is erg lastig en advies is om te laten doen.
Johan

citroenc5break (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoi JHV
bedankt voor je reactie, ik heb een kennis bij peugeot werken en die heeft mij uitgelegd hoe ik het moest doen ,ik heb in totaal 3x olie ververst om beetje schoon te kunnen krijgen ,eerste keer kwam 2 half liter olie nou ik zou zeggen gewoon zwarte alsfalt uit de tap ,ik heb weer zelfde hoeveelheid weer in gegooid daar na warm gereden en weer uitgetapt totaal 3 x herhaald ,toen ik klaar was heb ik hem uitlaten lezen bij diesel specialist PUL , er waren geen storingen aanwezig ,enige wat er nu anders is bak bonkt als ik hem in zijn R zet ,voor heen deed hij dat niet, voor de rest rijdt goed ik ben ook een monteur maar nooit aan een C5 gesleuteld ,dit is mijn eerste citroen en buiten deze storingen hij rijdt als een droom .

vrgr

JHV (0), 11 jaar geleden

Oke, gelukkig weet je dan wat je doet. De bonk bij de AL4 bak heb ik iets gelezen op de C5 site. Zul je even moeten zoeken daar.
Johan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.