auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C5: Motor slaat niet aan P1601

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: EW10A

beste collega's :

We hebben en C5 II binnen met het volgende probleem:

Klacht van klant was dat de auto begon in te houden op de snelweg en er geen gas meer gegeven kon worden.
Even wachten op de vluchtstrook met motor uit vervolgens weer 10min rijden.
ANWB meet dat de dynamo spanning erg varieert.
Legt stekker van dynamo eraf==auto blijft rijden!?
Auto staat bij ons om de dynamo te vervangen,maar nog voordat deze vernieuwd is, slaat de motor niet meer aan.
Bij uitlezen komt code P1601 steeds terug en is niet te wissen.
Zoals gebruikelijk beginnen we met zekeringen etc. te controleren. Geen defecte zekering in de hele auto.
Wel een verrotte stekkerdoos van de trekhaak,deze hebben we gedemonteerd (alle draden los genomen).
Nu is de code wel te wissen,maar slaat de motor nog steeds niet aan.
Als er stroom op zekering (ik dacht no 10) in de BSM gezet wordt slaat de motor wel aan. Auto komt dan ook uit de eco-mode.
Niet alles werkt dan (stuurbekrachtiging etc niet).
Nu reeds een nieuwe dynamo gemonteerd en een andere gebruikte BSM.
Ook hebben we een loshangende massadraad bij cilinderkop gemonteerd.
Code P1601 geen aan voeding motor ECU onderbroken/kortsluiting.

Alle raad is welkom

Geplaatst door

JOHN5671 (50)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de stekkers van de computer al los genomen om te controleren
bij de rfj motor wil het voorkomen dat er koelvloeistof in de kabelboom komt via de temp zender

andreas08 0
badge

12 jaar

Geen KV lekkage via de draadboom!

Groeten John

JOHN5671 50
badge

12 jaar

geen apparatuur ingebouwd op computerdraden

andreas08 0
badge

12 jaar

We hadden de ECU al gecontroleerd op KV vervuiling.
Alle achteraf inbouw onderdelen zijn reeds los gekoppeld.
Auto bij citroen dealer gebracht voor verder onderzoek(voor de vakantie)
Deze gaf aan dat BSM defect was,deze was door ons al vervangen!, was uiteraard dan ook niet de oorzaak.
Vervolgens hebben ze op advies van "Citroen NL"de bedrading gecontroleerd,hieraan ook niets kunnen vinden.
Vervolgens moest het de BSI zijn ,maar je raad het al, was het ook niet.
Bleef alleen de motor ECU nog over.
Deze is vernieuwd en na een paar moeizame aanmeld pogingen werkt de boel weer.

JOHN5671 50
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.