close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: hydrauliek

Bouwjaar: 2002

Hallo,kan iemand mij helpen wat betreft het controleren en bijvullen van het hydraulische systeem bij deze auto's?Het is anders dan bij de eerdere modellen begrijp ik.(Daar hebben wij wel ervaring mee,ik heb vroeger(toen ik nog jong was)bij een Citroen dealer gewerkt,ik deed daar mijn opleiding).Hoe dan ook van dit nieuwe systeem weet ik niet veel van af,en hier in Nieuw Zeeland is geen documentatie af opleiding beschikbaar,en met de Citroen dealer hebben we geen goede samenwerking.Maar nu beginnen we wat C5's voor onderhoud te krijgen,dus is het tijd voor bijscholing! Het resevoir staat onder druk begrijp ik?En moet weer op druk gezet worden als je het open maakt?
Misschien weet iemand hoe ik aan technische gegevens kan komen via het internet of zo?

Bij voorbaat dank,
John

Geplaatst door

John5720 (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er staat ongeveer 0,5 bar op het reservoir. Hoeft in principe na openenen dop niet op druk gebracht te worden.
In feite is het systeem onderhoudsvrij en hoeft er geen onderhoud aan uitgevoerd te worden als er geen problemen zijn (defecte veerbol of lekkage e.d.).
Niveau van het LDS (dus geen LHM!!!!!) wordt gecontroleerd in de rijstand en moet dan tot de "lasnaad" van het reservoir staan.
Streepjes op het reservoir zijn niet meer van toepassing.

Blade_357 0
badge

18 jaar

Heel veel dank Blade-357 voor die informatie.Als ik het goed begijp bouwt het systeem zelf die druk op dan?
Groeten,
John

John5720 0
badge

18 jaar

Het systeem is gesloten, dus geen contact met de buitenlucht. Door retour lopen van olie naar het reservoir ontstaat de druk in het reservoir.

Wat Blade verteld is zeer juist.
Bij het aflaten van de druk met een dia station moet de dop van de tank er af om ontploffing van de tank of een retoerlijding door de druk te voorkomen. het voertuig staat slecht drukloos door aan de nippels onderaan het laatste van, de druk af te laaten.
groetjes CITROËN

CHRIS1635 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.