Als eerste natuurlijk allemaal de beste wensen.
Bij deze wat meer informatie over de C5 waar wij zo juist contact over hebben gehad.
Auto gegevens:
Type: C5 3,0 V6 AUTOMAAT
ORG.NR. : 8971
KM STAND : 53275 KM
Even samen gevat wat we tot nu toe allemaal hebben gedaan:
· Software update DUS DE LAATSTE SOFTWARE ZIT ER IN
· Gasklep huis vervangen
· Gaspedaal sensor vervangen ( 2 x)
· Bedrading door gemeten
· Stekker van gaspedaal sensor vervangen
· De massa van het gasklep huis direct aan massa gelegt
Dit heeft dus allemaal niet geholpen want elke keer komt de auto na 2 of 3 maanden terug met de zelfde storing.
Namelijk vermogens verlies auto gaat niet harder dan 30 km/uur en storing emissie regeling op display tevens staan er dan de volgende storingen in de injectie computter :
· Controlelampje motordiagnose
Permanente storing
Signaal gaspedaalsensor 1 samenhang
· Controlelampje motordiagnose
Permanente storing
Signaal gaspedaalsensor 1 kortsluiting met plus of onderbroken circuit
Nu denken wij dat dit al wordt veroorzaakt door de injectie computer.
Heeft iemand dit al eens mee gemaakt.
Alvast bedankt;
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bedrading van computer naar stekker gaspedaalsensor gecontroleerd? Ik zou eerst nieuwe draden leggen van de stekker naar de computer, zou goed kunnen dat er een draadbreukje zit in de kabelboom.
Injectiecomputer defect van een V6 hev ik nog nooit meegemaakt maar is natuurlijk niet onmogelijk.
Bedrading hebben we al vervangen plus de stekkers maar niets helpt
het kan inductie spanning zijn. haal de bedrading eens uit de kabelboom en leg de bedrading van de gasklep langs een andere plaats.gr vtr
De klant duuwt tegelijk op het gas en de rem die detectie is in de berekenaar ingebouwd omdat hij ook cruis control heeft. Er scheeld hoogstwaarschijnlijk niets aan de auto en je kan de panne zelf wel veroorzaken door dit maneuver uit te voeren om er je van te overtuigen. Dit komt omdat als de kabel van de gaspedaal naar de sensor klijft klemmen en de klant in paniek om de rem gaat staan de berekenaar niet meer rekening houd met de vraag van de gaspedaal hij gaat dan in noodloop en de snelheid wordt beperkt!
Groetjes.
Ben benieuwd of er nog nieuws is ywcit???
wij hebben nu de injectie coputer vervangen en klant rijdt nu al een maand zonder problemen maar wij gaan nog niet te vroeg juichen maar het lijkt erop dat dit het probleem was
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar