Zijn er mensen die problemen hebbben gehad met de hydraulische van citroen of peugeot die open blijven staan.
Wij hebben een C5 die soms bij koude motor op drie cilinders loopt en zeer hoge HC uitstoot.
Kompressie is oke. (lek test moet nog gebeuren).
Oliesysteem is gereinigd (heeft wel verbetering gegeven).
Motorolie is vervangen door 0W.
Dealer advies stotters vervangen !?!?
Helpt dit , of zitten de kleppen zelf ook wel eens vast??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo john .ik neem aan dat dit een rfn motor is.de stoters geven inderdaad problemen bij de eerste modellen. maar het kleven van de kleppen kan ook. probeer de motor eerst te reinigen door reiniging op te laten zuigen via inlaatspruitstuk en flink toeren maken. gr vtr
Wij hebben ook een dergelijk probleem gehad: Na het vervangen van de stoters hebben wij geconstateerd dat niet alleen de door john genoemde klachten verdwenen waren, maar dat de motor zelfs over het hele toerengebied veel mooier loopt.
Motorreiniging en 0W30 olie gebruiken bood bij ons ook wel enige verbetering, maar was in dit hardnekkige geval niet voldoende. Succes.
Probleem niet opgelost. Kop is reviseerd,klepstotters vervangen,kat en lambdasonde's vernieuwd.
Auto loopt koud wel beter,maar nod steeds trekt zeer slecht (als een 1600cc).
Auto wordt ingeruild!!!!!!!!!!!! (geen LPG meer!!)
lpg is funest voor deze motoren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar