Hallo, Ik heb van een C5 Tourer de silent blokken vervangen van het linker voorwiel , hiervoor had ik de wagen in zijn hoogste stand geplaatst en hem met een 2 -palen brug opgetild . Na de werken heb ik de hefbrug laten zakken en wilde de wagen in zijn normale rijstand zetten , dit lukte niet , hij blijft in zijn hoogste stand staan en ik geen melding op het dash bord dat hij aan het zakken of stijgen is . Ik krijg enkel " SERVICE en STORING HYDROLISCHE VERING".
Ik weet wel dat er vorige maand de 2 voorste veerbollen vervangen zijn en dat volgens de eigenaar daarbij veel hydolische olie is weggespoten maar ik weet niet of men ze terug op peil heeft gezet . Ik heb de wagen uitgelezen maar er waren geen foutcodes
Dus vraag ik mij af of het mogelijk is dat hij door een te laag niveau in het hydro cirquit niet meer zakt ?
Dank bij voorbaad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zegt dat je LV-de draagarm(rubbers) vv heb.dan denk ik dat je de hoogteregelsensor niet goed heb gemonteerd.deze kun je een slag verkeerd om monteren.of je heb het verbindingsstangetje verbogen.dan klop de afstelling van de voorste wagenhoogte niet meer.
Bedankt Paul m , ik ga het direct nazien en ik laat het je weten
PS
Let wel op.als de c5 in de hoogste stand staat en je laat hem zakken dat je de dop van het LDS reservoir er af draait anders kan het reservoir uit elkaar klappen.door de druk van het terug lopen van de LDS olie
Paul m . Ik heb deze namiddag de LDS olie bijgevuld +/- 2 L ingedaan, Blijft in de hoogste stand staan , heb dan de ontluchtingsnippel aan de rechter veer bol een slangetje verbonden en de nippel geopend , de wagen zakt volledig beneden aan de voorkant en blijft zo staan (ook met draaiende motor) maar ik hoor de pomp niet aan slaan en als ik de nippel open draai komt er niets meer uit het slangetje dus vermoed ik dat er iets scheelt met de pomp
Als hij op storing staat.zal de pomp ook niet draaien.je zult eerst de storing moeten oplossen.ik zou de voorste hoogteregelaar op bevestiging controleren.let wel op met LDS olie te vullen,als je hem te vol doet loop hij over met dalen.
Bedankt Paul m .
Was inderdaad het steuntje van de hoogteregelaar dat verplooit was . Alles terug strak gemaakt en alles werkt terug normaal .
Mgv Gustaaf De Meyer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar