auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Xantia: kachel probleem xantia, begrijp er geen drol meer van

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TD

Mijn kachel(met climat control) deed het alleen vol gas en moest hem uitzetten door de zekering nr 21 te verwijderen. En hoefde alleen maar op contactte staan en ging al full power en dus niet uit te zetten met de schuif.
Ik heb 2 andere (oude) kachelmotoren gehaald om te testen nu komt het:

Kachel 1 gaat dus volgas en niet uit te zetten.

kachel 2 gaat pas aan als de motor draait,volgas en wel uit te zetten, maar.. als ik hem uitzet en weer aanzet op maximaal dan duurt het 30 sec tot 1 minuut voordat de kachel gaat blazen. Of ik moet de motor afzetten en weer opnieuw starten en gaan we weer vol gas.

Kachel 3:
Doet hetzelfde als kachel 1.
Niet te bedienen dus, en volgas op contact.
Nu kan het zijn dat ze alle 3 kapot zijn.
Wat is dit? is er wat anders aan de hand?
Ik heb zelf geen idee
De kachel die er uit kwam leek mij vrij nieuw, evenals de relais/weerstand die er op zaten.

Groeten Michel

Geplaatst door

MichelWN (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kachelweerstand defect

kachel van xania met climate heeft een electronishe weerstand ( twee transistoren) deze zitten op het motorjte. als je beetje handig ben dan kan je die zelf vervangen. anders word het een nieuwe scoren op de sloop. als dat het niet is dan is je climate unit kaduuk. Deze is erg lastig te breiken onder het dash.

adam76 0

15 jaar

Bedankt voor de reacties, het was inderdaad de kachel weerstand. Het werkt nu allemaal weer naar behoren.

Groeten Michel

MichelWN 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.