Betreft Xsara 1.6 Break van 2001 met climat controle: De kachelventilator doet het meer niet dan wel. Kachelmotor met moduul
en bedieningspaneel hebben we al geprobeerd. Wat overblijft is volgens ons de controle-eenheid (6445 HY of 6445 RQ) of een van de drie sensoren (6445 HZ/JA of HT). Is er iemand met een suggestie ?. B.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kontact, electrisch gedeelte, heb dit al verschillende keren vervangen bij klanten.
Raf heeft gelijk dit kan ook nog. Wat hierbij ook regelmatig gedaan wordt, is het gewoon even meten welke kabel de aanjager stuurt en dan gewoon even doorsolderen dan moet je niets vervangen.grtz
Hallo Raf en Wouter,
Klant komt vandaag. Ik had op problemcar elders bij een andere auto (picasso?) al gelezen van het contactslot.
We zouden daar vandaag zowiezo naar gaan kijken. Maar Wouter wat bedoel jij met doorsolderen. Wat solderen? Je kan
een kontaktschakelaar toch niet even doorsolderen?. Graag hoor ik van jou. B.v.d.
Hallo ,als het electrische gedeelte kapot is binnenin wilt het zeggen dat er een of meerdere kabel(s) achter het contactslot geen voeding krijgen, als je nu weet welke kabel naar de ventilator gaat kan je die even verbinden met een gelijkaardige kabel aan het contactslot.Wordt wel niet gedaan bij de hoofddealers maar is wel een leuk idee als het hiermee verholpen is groeten
je belast dan toch die andere contacten in de contactschakelaar onevenredig.,beter is om met een relais te werken ,en de B+ voeding naar de contactschakelaar te gebruiken.
Hallo allemaal:
We hebben de wagen vanmiddag binnen gekregen. De symptomen zijn: Ongeacht op welke stand de ventilatorschakelaar staat blijft
de ventilator dezelfde (langzame) snelheid draaien. Om de minuut (ongeveer) gaat de ventilator dan een paar tellen op de snelheid
draaien welke bij de schakelaarstand hoort, vervolgens gaat hij weer met dezelfde langzame snelheid draaien.
Wat we gedaan hebben is uitlezen met onze BOSCH tester. Deze geeft als foutcode 0507 (=onbekende fout). Vervolgens zijn we
met de auto naar de dealer geweest en deze kon hem niet uitlezen. Toen was de tijd op en zijn we nog niks opgeschoten.
Is er iemend die a.d.h.v. deze gegevens meer kan zeggen ? B.v.d.
P.S. We hebben er ook een electrich schema van. Het bedieningspaneel stuurt een verwarmingseenheid (moduul/PC) aan welke
vervolgens weer de ventilator aanstuurd. Deze moduul krijgt informatie van diverse temp. sensoren en stuurt ook de kachelkleppen aan.
Deze moduul fungeert m.i. net als een ECU van een motor, a.d.h.v. allerlei informatie regelt hij de kachelbediening/climat control.
Beste zoals ik het nu hoor heeft het niets met je conactslot te maken,heb je de aanjager met de module gewisselt met een nieuwe?Anders zou ik aan de regelmodule beginnen te denken. grtz
We hebben het systeem uitgelezen met de Würth-tester van onze andere lokatie en wat blijkt, deze tester kan meer dan onze BOSCH tester en de tester v.d. dealer. Hij geeft aan ''Ventilator controle unit permanent'' (storing). Het begint er dus op te lijken dat de ECU v.d. Climat controle defect is.
Binnenkort gaan we deze dan maar vernieuwen. Mits er iemand nog anders over denkt want dan hoor ik het graag. B.v.d.
P.S. (n.a.l.v. de vraag van Wouter) We hebben de ventilator samen met moduul al nieuw geprobeerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar