Beste collega's wij hebben een picasso 1.8 16v uit 2003 deze auto heeft het probleem dat de distributie aan het klapperen is tussen de waterpomp en de krukastandwiel.
We hebben de waterpomp, de spanrol, looprol en de riem al vervangen.
Ook hebben we de spanrol al wat meer voorspanning gegeven maar niet baat.
Het enige wat we kunnen constateren is dat de riem iets van links naar rechts over de nokkenastandwielen loopt en verder is er geen slingering te zien.
Kent iemand van jullie dit probleem en weet er iemand raad?
Al vast bedankt Mark.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er niet toevallig een spanrol over een tapeind heen die krom is,waardoor de riem scheef getrokken wordt?
Ricky
automatische spanrol moet dus goed zijn als hij de juiste kant op gespannen is dit eerst even controleren
Beste ricky deze spanrol wordt met een bout bevestigd en deze bout is recht.
Beste andreas deze spanrol moet je inderdaad tegen de draairischting spannen en dat is ook gebeurt
We hebben wel informatie gekregen over dat er een modificatie op de riem, rol en spanrol is gekomen maar deze orginele materiealen hebben we gemonteerd en het probleem is nog steeds aanwezig.
staat ie niet TE STRAK??
Werkt deze spaninrichting met zo'n hydro cylindertje?
De Picasso heeft dat probleem ook incidenteel gehad. Ik weet alleen niet meer wat daar aan te doen was. Het lijkt haast op een niet geheel vlak riemwiel.
17 jaar
IS er al een oplossing voor dit probleem????!?!?!?
Ik heb hetzelfde probleem met een picasso.
Alles is nieuw (origineel).
Riem al strakker gezet,niets helpt !?!?
Groeten John
zitten deze motoren ook in peugeot
heb er eens een gehad was het eide vd nokkenas krom
bijna niet te zien maar wel een probleem dat diede riem langzaam opvrat
en een andere riem.of zit hij niet te strak en als je de oude riem weer eens monteerd om te chekken
16 jaar
Spanning verschillend afgesteld,geen verschil!!
Ook nog een vaste spanrol geprobeert,maar dit hielp niet
Geluid is weg met andere riem, "ander" merk Gates ipv orgineel (= ook gates !!!!!!!).
Verschil is niet zichtbaar alleen andere kleur letters op de riemen.
Raar maar waar klappert minder en geluiden zijn weg.
Groeten en dankt voor de tips John.
Soms zie je wel eens een (klein) verschil in de vorm van de vertanding. Waarom is mij niet helemaal duidelijk, zou wellicht toch een variant (of modificatie) op een bepaald motortype of bouwjaar kunnen zijn? Was trouwens de code op de riem niet net even anders?
Fijn dat het is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar