Citroën Xsara: K&n openlucht filter aansluiten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Hallo,

Ik wil een k&n luchtfilter aanschaffen maar hiervoor moet ik de diameter weten van de opening waar deze op aan wordt gesloten.

ik heb een foto als bijlage toegevoegd: moet ik deze op de rode of de blauwe omcirkelde opening aansluiten?
en kan ik de buis die in de groende cirkel valt verwijderen?

Alvast bedankt,

Bram

bramsharon

Geplaatst door bramsharon (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat wil je met dit filter bereiken? Meer herrie of meer vermogen?
Meer herrie zal wel lukken, maar je gaat waarschijnlijk vermogen inleveren door het aanzuigen van warme lucht.

berendonck (0) PRO, 11 jaar geleden

Advies: niet aanschaffen het kost meer brandstof, maakt meer lawaai en het levert niets op aan vermogen ......

Gr. Harry

bramsharon (0), 11 jaar geleden

uiteraard ook iets meer geluid, maar dit is een filter met een one million mile garantie.
de filter die er nu in zit is totaal verwaarloosd door de vorige eigenaar en moet dus gewoon vervangen worden.


hier alsnog de foto die ik vergeten was om bij te voegen.

bramsharon (0), 11 jaar geleden

Ik vind het op dit forum toch redelijk vaak vervelend dat wel wordt afgevraagd waarom je het doet, maar niet een oplossing wordt gegeven, daar is het forum toch voor?

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Die "one million mile" garantie zou ik met een korrel zout nemen.
Zonder een aantal maal schoonmaken van het filter ga je die afstand niet halen.
K&N levert ook filters die het normale filter in het luchtfilterhuis vervangen, dat is een optie.
Open lucht filter is verspilling van geld.

N.B.: De blauwe cirkel is van een koelvloeistofslang.
Gezien de technische kennis (of het ontbreken daarvan) lijkt het me dat je er verder beter van kunt afblijven.

bramsharon (0), 11 jaar geleden

waar het dus op neer komt is dat ik deze aan moet sluiten op de rode cirkel?

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Bram ;meet het en je weet het ! Het voordeel van zo'nfilter is dat hij uitwasbaar is . Je moet er dan wel een wasset bij kopen. .
Waar je die cirkel hebt gezet moet het filter NIET komen ! Vlak VOOR de gasklep is de plaats van montage.

Maar net als met een lawaai uitlaat , in het begin leuk maar bij een langere rit begint het mateloos te irriteren.

Toch veel plezier er mee. Groeten.

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=bramsharon]aan moet sluiten op de rode cirkel?[/quote]
Nee! het K&N (open) filter komt i.p.v het originele luchtfilterhuis.
Verloop en passtukken zijn in de vakhandel verkrijgbaar.

Gr. paul

bramsharon (0), 11 jaar geleden

P, Kelder en Punt, hartelijk dank voor de info,

Is het dan wel zo dat de buis die omcirkeld is in het groen, de hele muis t/m de rode cirkel zitten moet blijven?

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=bramsharon]Is het dan wel zo dat de buis die omcirkeld is in het groen, de hele muis t/m de rode cirkel zitten moet blijven?[/quote]
Die komt compleet te vervallen...... En voor een aansluiting op de carterventilatie moet je wat anders voor verzinnen.

Gr. paul

bramsharon (0), 11 jaar geleden

Hartelijk dank Paul, ik zal vanmiddag even informeren bij automat welke het beste is en welke het beste bij mijn auto past.

Bedankt!

Groet, Bram

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

[quote=bramsharon]Ik vind het op dit forum toch redelijk vaak vervelend dat wel wordt afgevraagd waarom je het doet, maar niet een oplossing wordt gegeven, daar is het forum toch voor?[/quote]
Beste Bram,
de forumleden geven niet alleen tips met betrekking tot [b]HOE[/b] het moet, maar geven ook adviezen wanneer en waarom het [b]NIET[/b] moet, of beter kan laten zoals het is...
Sommige zaken zorgen nu eenmaal voor meer problemen, dan dat ze oplossen.

mvg.
Moderator Problemcar.

bramsharon (0), 11 jaar geleden

Hallo Hans, dat begrijp ik maar het is toch zo dat als de TS toch aangeeft het te willen dat de TS dan toch ook de oplossing mag weten? het is uiteraard altijd goed om de ups en downs te weten

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Als je die buis laat zitten komt er wel koele luchtbij dat filter . Dit is een voordeel bij warme dagen .!!!

bramsharon (0), 11 jaar geleden

oke bedankt!

berendonck (0) PRO, 11 jaar geleden

Puntje voor Punt :-)

Mausx (0), 11 jaar geleden

En er zijn ook k&n vervangingsfilters. die passen gewoon IN je originele luchtfiterhuis. hoef je helemaal niks aan te passen en heb je toch een k&n.

GercoXXL (0), 11 jaar geleden

Ik heb bij mijn vorige wagen ook zo'n stoer vervangingsfilter gehad en het gevolg was dat de olie waarmee het filter is ingevet, de luchtmassameter heeft gesloopt. Dus einde verhaal voor het K&N filter en had ik er snel weer een normale erin gezet!
Mijn advies: niet aan beginnen!

Ciao

jeroenmonteyne (0) PRO, 11 jaar geleden

Hier dus sluit je hem aan, waar de 3 groene cirkels staan.
Wat mij vooral verontrust is dat je niet weet dat je hem niet bij die blauwe cirkel moet aansluiten.

[quote=Mausx]En er zijn ook k&n vervangingsfilters. die passen gewoon IN je originele luchtfiterhuis. hoef je helemaal niks aan te passen en heb je toch een k&n.[/quote]
Dit is volgens mij de beste oplossing, voor jou auto nr.: KNE-9241

bramsharon (0), 11 jaar geleden

Hallom

Ik heb een goedkopere gekocht bij Automat, voor 25 euro. Ook heb ik hier een chromen pijp met een 90 graden hoek laten monteren. deze filter koelt de auto stukken beter en het klinkt ook nog prachtig!
De originele filter reductiebak is verwijderd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.