auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Berlingo: Koel vin blijft 10 min Door draaien naar stop zetten motor

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 92pk, Motorinhoud (cc): 1600

Auto heeft 95000km gelopen
Egr schoon gemaakt+ roet filter schoon gemaakt
Na stop zetten motor blijft koelvin 10min door draaien.
ook als ik de auto start met koude motor een paar keer gas geven en de koelvin begint te draaien.
wat kan dat zijn.

Geplaatst door

Erwin92 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Inwendige lekkage van de koelvloeistof temperatuursensor is hierin en grote verdachte .
Demonteerde stekker en kijk goed of deze vochtig is .Indien ja , vervang de sensor en reinig de stekker ,
Indien nee , laat de storing uitlezen bij een door PSA erkende dealer .

Ik heb de koelvloeistof temperatuursensor vernieuwd maar daar ligt het niet aan .

Erwin92 0

7 jaar

Ik heb de auto uit laten lezen ik krijg code p2562
Auto trekt ook slecht.
Ik heb er ook een paar foto's bij gedaan van de foutcode.

Erwin92 0

7 jaar

Hallo Erwin .
Zie onderstaand bericht over de P2652.
Je ziet dat dit te maken heeft met een onjuiste turbodruk .
Je ziet ook dat er vele mogelijke oorzaken hiervoor zijn .
Echter , de 2e mogelijke oplossing , elektroklep aansturing variabele geometrie van de turbocompressor , is hier zeer vaak de boosdoender van .
Het membraam dat hier in zit wil nog wel eens scheuren / inwendig lekken .
Een gedeelte van de werking van deze klep ( no: 1 op de tekening ) is eigenlijk vrij eenvoudig door u te controleren .
Open de motorkap , start de motor . Haal met draaiende motor vacuumslang ( no: 7 ) los van de turbo . Op het moment dat u dat doet moet u de stang voor de geometriebediening ( zit er vlak naast ) snel zien bewegen . Op het moment dat u de vacuumslag weer monteerd moet deze weer naar de " oude " positie gaan .
Gebeurd er niets of gaat de stang zeer traag , demonteer dan nogmaals de vacuumslang en houd uw vinger op het uiteinde hiervan . Hij moet nu als het ware door het vacuum aan uw vinger gezogen worden .
Probeer dit maar eens eerst voordat we alle andere mogelijkheden nutteloos gaan vermelden .

Turbo ventiel had ik al vervangen maar op slang nr 7 geen vacuüm stang reageert niet bij terug en los halen.

Erwin92 0

7 jaar

Aan het ventiel zitten 3 slangen . 1 voor de beluchting , 1 welke naar de turbo gaat , en 1 die ( welliswaar via omwegen ) van de vacuümpomp komt . Heb je op deze slang wel vacuum ?
Indien niet , ergens een slang / aansluiting lek .
Stekker aangesloten ?

Ik heb een vraagje zo Ik een keer langs kunnen komen met de auto komt dat uit m.v.g. Erwin.

Erwin92 0

6 jaar

Bericht via E-mail .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.