Citroen C1 2008: Koolborstels kachelmotor ?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1KR-FE, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

De aanjager is er plots mee gestopt.
Op internet 2 mogelijke oorzaken gevonden:
1) kachelweerstand is defect
2) kachelmotor is defect
ad1) kachelweerstand blijkt niet defect ( er uit gehaald en door gemeten)
ad2) kachelmotor er gedeeltelijk uit weten te krijgen en het huis schoon gemaakt. Stekkers e.d. zien er goed. Weer terug geplaatst , stekker aangebracht en deed ie het weer. Was bezig om het dashboard etc. terug te plaatsen en dacht test het nog even......helaas deed het weer niet. De kachelmotor er uit weten te krijgen en als je de stekker alleen aansluit draait de ventilator wel rond.
Vraag me nu af of de koolborstel soms versleten zijn.
Weet iemand of je deze er uit kunt krijgen. Het lijkt er op dat de motor één geheel is.

JeanBe

Geplaatst door JeanBe (0) , lid sinds 3 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C1? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1630) PRO, 3 maanden geleden

Heb je ook gemeten op de stekker van de motor of deze plus en min heeft als hij door de auto aangestuurd wordt ?

    Gemeten en de stekker heeft plus en min. alle stekkerverbindingen nagelopen en met contactspray ingespoten. - JeanBe (0), 3 maanden geleden

JeanBe (0), 3 maanden geleden

Nee heb ik niet gedaan. Als dat niet zo is waar kan dat dan op duiden ?

Beunhaas (515) PRO, 3 maanden geleden

Het kan natuurlijk dat de kachelmotor geen 12V krijgt van de stuureenheid...en dan doet ie het ook niet.

    Gecheckt en de motor krijgt 12 V voeding. - JeanBe (0), 3 maanden geleden

Plakkie (175), 3 maanden geleden

Connectoren op kachelmotor en kachelweerstand goed controleren.
Vaak willen deze connectoren nog wel eens losse verbindingen krijgen.
Hier zijn reparatie setjes voor te krijgen.

    Heb het kachelhuis goed schoongemaakt en alle stekkerverbindingen nagelopen en met contactspray ingespoten. Kwam er tevens achter dat het interieurfilter compleet vervuild was en vermoedelijk wat rotzooi bij de motor is gekomen. - JeanBe (0), 3 maanden geleden

JeanBe (0), 3 maanden geleden

Heb het kachelhuis goed schoongemaakt en alle stekkerverbindingen nagelopen en met contactspray ingespoten. Kwam er tevens achter dat het interieurfilter compleet vervuild was en vermoedelijk wat rotzooi bij de motor is gekomen. Voorts is mij verteld dat als er niet voldoende luchtinstroom via de ventilatie in de auto komt, bijv. door een verstopt interieurfilter, de kachelweerstand wel eens te warm kan worden en uitschakelt.
Alles doet het nu weer en hoop dat het zo blijft. Bedankt voor het meedenken !

JeanBe (0), 3 maanden geleden

Heb het kachelhuis goed schoongemaakt en alle stekkerverbindingen nagelopen en met contactspray ingespoten. Kwam er tevens achter dat het interieurfilter compleet vervuild was en vermoedelijk wat rotzooi bij de motor is gekomen. Voorts is mij verteld dat als er niet voldoende luchtinstroom via de ventilatie in de auto komt, bijv. door een verstopt interieurfilter, de kachelweerstand wel eens te warm kan worden en uitschakelt.
Alles doet het nu weer en hoop dat het zo blijft. Bedankt allen voor het meedenken !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C1 of stel zelf een nieuwe vraag.