Citroen C2 2006: koppakking

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HFX, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

zoals omschreven veel rep en vervangen,, maar nergens rook of "mayo" gezien/gevonden,, daarom zegt men geen kapotte pakking,, wel steeds oververhitting ,, nergens lekkage onder auto etc,, en nu?

fvdv65

Geplaatst door fvdv65 (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Theo Sparenburg (0), 2 jaar geleden

Welke test zijn er uitgevoerd of zijn er gewoon onderdelen op de gok vervangen?


vr.gr. Theo

fvdv65 (0), 2 jaar geleden

eerste keer uitlezen bij garage en toen secor vervangen,,,, er na heeft men alles onder druk gezet en nagekeken ,, ook compressie,, niks gevonden , maar op advies van toen de ANWB de pomp vervangen
daarna controle van de radiator,, was koud na ruim 40 km rijden,, die werd toen ook vervangen incl, thermostaat,, 3 dagen later weer het zelfde probleem, ( soms zelfs erger en sneller) -- geen rook of "mayo " te vinden

Theo Sparenburg (0), 2 jaar geleden

Om dit op te sporen zijn er een aantal tests. Het koelwater moet toch ergens blijven.
Afpersen met koude en warme motor.
Snuffeltest op uitlaatgassen in het koelwater.
Lekverliestest.
Test dop radiateur/expansievat.


vr.gr. Theo

fvdv65 (0), 2 jaar geleden

afpersen is gedaan,,, testdop rediator niet,, is gewoon compleet vernieuwd snuffeltest weet ik niet,,
en men zei dat er geen lek was bij de pers testen,,

nu denkt er een vriend van mijn zoon dat er misschien een scheur in motorblok zit, kan dat?

Theo Sparenburg (0), 2 jaar geleden

Een schuur in het blok of kop kan natuurlijk, vandaar onder druk zetten bij warme en koude motor. (scheur kan openen soms alleen bij warme motor openen). Ook bij zowel bij koude als warmte motor even met lopende motor gasgeven om te zien of de druk dan oploopt.
Snuffeltest kan ook een bij geringe lekkage uitlaatgas in koelwater aantonen.
Een lekverliestest kost wat meer tijd. Moet ook met koude en warme motor worden uitgevoerd.
Verder kan een eventuele EGR koeler natuurlijk ook nog lek zijn.
De koelvloeistof moet ergens blijven. Oliepeil stijgt niet?


vr.gr. Theo

fvdv65 (0), 2 jaar geleden

oliepijl was iets meer dan normaal daar ik 1 keer olie had bijgevuld terwijl het niet nodig was,, maar zag streepje niet goed,, maar verder knettert hij niet met lucifer er onder,,en zover ik weet zit er in de C2 geen egr..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.