Citroën C8: koppelingspedaal C8

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi 110

Een probleem met de koppeling van een C8. Bij een langere rit komt het pedaal hoger te staan waardoor er geen vrije slag meer is en de koppeling begint te slippen !
Met een dergelijke hydraulische bediening zou je eerder het omgekeerde verwachten.
Heeft iemand dit al meegemaakt ?
Is er een mogelijkheid om de vrije slag te regelen bij een hydraulisch bediende koppeling ?
Bij koude toestand is de koppeling perfect.

sibleyras

Geplaatst door sibleyras (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C8? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

andreas08 (0) PRO, 10 jaar geleden

ik denk dat het kanaal wordt afgesloten om de vloeistof terug te laten stromen naar het reservoir
dit betekent dat je moet kijken of er speling aanwezig is door het pedaal terug te trekken omhoog
lukt dit niet of het zuigertje is helemaal in de ruststand teruggekeert dan vervangen

sibleyras (0), 10 jaar geleden

Het zuigertje aan het pedaal of op de koppeling ?

andreas08 (0) PRO, 10 jaar geleden

we hebben het hier over het cilindertje

sibleyras (0), 10 jaar geleden

Probleem opgelost.
Eerst het pompje aan het pedaal vervangen en de zaak ontlucht, hielp niet dan ook maar het pompje aan de versnellingsbak vervangen en toen was het probleem opgelost !
Te zeggen dat deze wagen verkocht werd omwille van dit probleem en dat een plaatselijke dealer er zelfs een volledig nieuwe koppeling in had gemonteerd,
Bedankt voor de hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.