Na schoonmaken in invetten met kopervet van gelijdebanen/pasvlakken/achterkant remblokken kraken de remklauwen links en rechts nog steeds. De remzuigers zijn gangbaar en kunnen zonder haperen of ruw lopen in de remcilinder gedrukt en er weer uit geperst worden. Het gekraak lijkt echter wel uit de remcilinders te komen als de blokken op de schijven gedrukt worden. De hoofdremcilinder e.d. zijn goed; je trapt niet langzaam door de rem heen. De remblokken blijven ook niet aanlopen; ze worden keurig door de kantelringen iets terug gehaald.
Wie heeft een verklaring en/of een oplossing ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb dit ook al enkele malen gehad en na vervangen van de remschijven was dit fenomeen telkens verdwenen. Zijn deze bij jou ook al vervangen geweest??
Hoi Eric,
ik heb de auto nu twee weken en het zijn geen nieuwe schijven zo te zien. Het kraken (klinkt ook als tikken; ik dacht eerst dat er een homokineet kapot was) hoor je bij rijden en stilstaan als je de rem intrapt. De blokken hebben voldoende speling in hun ophanging. Ik kan me nauwlijks voorstellen dat het gekraak het "zetten" van de blokken op de schijven is.
20 jaar
Henk-jan, het geluid is te verhelpen door de remzuigers in te vetten met speciaal vet: blauwe tube remmenvet van merk Ate is hiervoor de oplossing.
Liefst remzuigers demonteren en invetten, maar het is ook te proberen door per kant de remzuiger zo ver mogelijk uit te stuwen en dan stofhoesje optillen en het vet er tussen proppen, dan remzuiger terugdrukken en deze handeling een stuk of vijf keer herhalen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën ZX of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar