Citroen Grand C4 Picasso 2015: laaddrukregeling

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 5G01, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 121

wie heeft het wel eens mee gemaakt dat fout Code P107B laaddrukregeling storing kwam opdagen bij een citroen C4 grand Picasso automaat en is dit een dure in greep of valt het nog mee

Geplaatst door

petergitaar (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat er eerst onderzocht moet worden wat de code veroorzaakt en dat kan dus simpel of minder simpel zijn lees goedkoop of duur zijn , zolang je niet weet wat er aan de hand is.

oke gaa ik even mee bezig bedankt

petergitaar 0

3 jaar

eerst moet idd de turbodrukregeling worden gecontroleerd, vacuum en electrisch om een diagnose te stellen. kan varieren van draadbreuk tot vacuumlek tot defecte turbo. zonder diagnose is er echt geen prijsindicatie te geven.

oke ik laat daar even naar kijken bij kwikfit hebben ze gezegd dat ze meer denken aan een vacuumlek of elektrisch en de citroen dealer zeg we gaan dan direct de turbo vervangen kost 2500euro maar ze kunnen niet garanderen dat het dan over is dus ik laat het nu door een ander garage uit zoeken die adres kreeg ik van kwikfit die zeggen laat hun maar eerst kijken voor dat je over gaan op een nieuwe turbo

petergitaar 0

3 jaar

Lijkt me een goed plan , spreek alleen dingen duidelijk af zodat het zometeen niet vervangen op vervangen van onderdelen uitdraait.

dat wil ik ook ver komen want ik heb geen geld boom

petergitaar 0

3 jaar

heb je gevraagd of de dealer diagnose wil stellen dan adhv de klacht? ik weiger eigenlijk te geloven dat ze zomaar een turbo op de auto schroeven in de hoop dat dat de oorzaak is zoals jij het doet overkomen.

zij kommen op de zelfde code uit dan kwikfit en daar om zeggen ze dat ze denken dat turbo stuk is en dat ze daar mee willen proberen maar er was geen zeker Heid dat hebben ze mij verteld en ja dat is aan u als je het wil geloven of niet ik wil de dealer hier niet in kwaad dag licht zetten maar ik kijk naar mijn portemonnee en als zij mij de zeker Heid niet kan geven dan kijk ik liever even als een ander het wel met zeker Heid weet wat het is

petergitaar 0

3 jaar

dat beprijp ik, maar deze foutcode betekent dat de computer ziet dat te turbodruk te lang te hoog blijft. de kans dat dit niet in de turbo zit, maar elders is erg groot. daarom zeggen we hier ook dat er diagnose gesteld moet worden. ik vind het vreemd dat een dealer alleen op basis van een foutcode een turbo wil vervangen. tenzij het een bekende klacht zou zijn, maar dan moet je ff het chassisnr plaatsen.

ja dat klop dat vond kwikfit ook raar daarom zeggen die al laat even een ander er nog naar kijken
chassis nr VF73A5GZTFJ766713 ik hoop dat je hier wat mee kunt ik moet 20julli de auto even naar Habo bosh car service brengen dan gaan die ook nog even kijken

petergitaar 0

3 jaar

het is geen bekent probleem, dus zoals reeds gemeld eerst een goede diagnose laten stellen. je zegt, ik laat de bosch service even kijken, houdt er rekening mee dat even tegenwoordig echt niet meer opgaat bij storingzoeken.

ja ik hou de rekening mee ik vind een goede diagnose ook heel belang rijk en dan geef ik hun de tijd er voor en ik wil jou bedanken voor je goede uit leg

petergitaar 0

3 jaar

de auto staat nu bij een ander garage zij zijn er ook mee eens dat niet de turbo stuk is zo wat harry4203 al dacht ze zijn er achter dat de distributie ketting teveel is uit gerekt en die gaan ze nu vervangen en dan moet de storing over zijn en daar zijn ze zeer zeker van

petergitaar 0

3 jaar

ik heb de auto weer het was een magneetklep die stuk wat nu is gelukkig de auto weer goed

petergitaar 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.