close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: lambasonde defect daar door apk afgekeurd op co en rechter

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 i 16v

auto citroen Xsara picassa bj 2000 afgekeurd op lambasonde co gehalte niet goed bij koud weer ook wat meer rook uit uitlaat en bij start wat slechter lopen verder mistlampje voor defect moelijk aan te komen zij apk keurmeester . nu heb ik vraag kan ik wat voor lamba sonde laten monteren geeft 2 soorten immitatie 109 euro echte 169 euro met werking ervan ik geloof zitten 2 lambasonde in die auto er brand ook klein lampje oranje helemaal recht in display zit uit als handje is dat waarschuwing van lambasonde graag advies jpc42

Geplaatst door

jpc42 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je alle gegevens nog van de CO-test? Dus CO, CO2, HC, O2 en lambda-getal?
Zowel bij stationair als verhoogd toerental.
Om nu zonder die gegevens gelijk de lambda-sonde de schuld te geven gaat mij iets te ver.

oldford 0
badge

11 jaar

daarvan heefd apk keurmeester niks gezegd stond alleen op toelichtingen keurmeester code k4 1 mistlamp rv code d15 1 co d 16 1 co lambda verder alles in orde dat is wat hij geschreven had kan gewone vakgarage dat ook verhelpen bij mij ligt garage die ook automatrialen verkoopt maar weet niet of die ook mistlapje van rv kan vernieuwen bedankt tot zo ver Oldford

jpc42 0

11 jaar

Code D15 geeft aan dat het CO te hoog was bij stationair.
Code D16 geeft aan dat het CO te hoog was bij verhoogd toerental, en/of dat het gemeten lambdagetal van het uitlaatgas niet lag tussen 0,97 en 1,03. Dat wil niet direct zeggen dat de lambdasonde defect is.
Het zou ook zomaar een versleten/defecte katalysator kunnen zijn.

Dit wordt storing zoeken met behulp van de juiste apparatuur/gegevens.
De meeste garages hebben ook een 4-gas tester, omdat bijna iedereen ook APK keurt.
Het lijkt mij op voorhand dat de reparateur ook het motor-management moet kunnen uitlezen.
Wat betreft lambda-sondes, ik gebruik alleen en uitsluitend origineel (in ieder geval zelfde merk als er in zit).
Bij imitatie lambda-sondes heb ik te veel problemen gezien.

oldford 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.