close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: motor tijdens rijden uitgevallen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

het kontrolelampje werking motor rechts op het dashboard brandde
tegelijk viel de motor uit en kon niet meer opgestart
in het instruktieboekje teruggevonden dat dit duidde op een storing in het injectie/ontstekings/of uitlaatsysteem
wel vreemd was dat het element voorverwarming dieselbrandstof warm was wanneer je probeerde te starten (dit bij meer dan 10°C)
de motor zij het nauwelijks voelbaar schokte de laatste tijd tijdens het rijden
zekeringen zekeringen F25 brandstofpomp en F34 lambdasonde waren ok
voorlopig aan geen bruikbaar diagnosetoestel geraakt
heeft misschien iemand al een gelijkaardige panne gehad?


Johan

Geplaatst door

jkeenens (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Distributieriem nog heel?

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

de distributieriem was niet strak gespannen
kon met sleutel bovenzijde riem gemakkelijk indrukken
riem lag ook niet gecenterd op tandwiel
auto heeft 210.00km
nieuwe riem met spanrol is in bestelling
dank voor uw reactie

jkeenens 0

11 jaar

Is tie kapot dan?

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

Riem niet versprongen en nu de motor in puin ?
Zou eerst eens kijken of de motor nog wel op tijd staat .

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

de distibutieriem was aan vervanging toe na 210000km
de waterpomp werd ook mee vervangen
de te slappe distributieriem was niet de oorzaak
riem was niet verschoven timing ok
motor sloeg ook niet aan na vervanging distributieriem
gezocht naar een fit in de mazoutleidingen ivm aanzuigen lucht
de mazout rechtstreeks in de aanvoerleiding gieten via een trechter hielp ook niet
er was gewoon geen aanzuiging
dus misschien een defekte mazoutpomp
de mazoutpomp wordt toch konstant aangedreven en al werkt de elektronische injectie niet
moet de overtollige mazout via de retourleiding afgevoerd dachten we
volgende fase zal een foutuitlezing worden voor uitsluitsel

jkeenens 0

11 jaar

de injectiepomp van de picasso xsara 2.0HDI is een Bosch-uitvoering
deze zou niet zelfaanzuigend en dus met een aanvoerpomp in de tank
bij opzetten kontakt is er 1 enkele klik relais en geen geratel
er ligt iets los in de tank
wanneer je bonkt op de tank hoor je telkens iets vallen

jkeenens 0

11 jaar

de elektrische konnector aan mazouttank losgemaakt
1aansluiting gaf ongeveer 180ohm te hoog voor een pomp van 12V
andere aansluiting gaf meerdere megaohm kapotte opvoerpomp dus
mazouttank werd gedemonteerd
bij aansluiten van batterij als kontrole draaide de opvoermotor niet
weet nog niet of de opvoerpomp apart kan vervangen worden of te koop is

jkeenens 0

11 jaar

na vervangen van de opvoerpomp in de tank sloeg de motor niet aan
er is nu wel aanvoer tot aan de hoge drukpomp
op de comon rail injectoren komt geen druk
is door het vele starten de hoge drukpomp defekt?

jkeenens 0

11 jaar

Wel goed ontlucht ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

intussen vernomen dat een hogedrukpomp gevoelig is voor draaien zonder dieseltoevoer
na veel starten is pas de defekte opvoerpomp vervangen
een tweedehands mazoutpomp gemonteerd
motor draait nu en foutmelding motormagement is weg

jkeenens 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.