Citroen Jumpy 2008: Lekstroom?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 9HU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 66

Mijn Citroën Jumpy wil niet starten als de accu een tijdje gemonteerd is (opgeladen).
Het plaatsen van een nieuwe accu heeft niet geholpen.

Ik heb geprobeerd de lekstroom te meten maar nu lijkt de zekering van het 10A circuit van de multimeter te zijn gesprongen. Ik zag wel waardes oplopen maar had geen tijd om zaken echt te testen voordat de multimeter het begaf. Hij geeft alleen nog zinnige waardes met de andere input.

De deurvergrendelimng van de deuren gaat meteen aan als ik de accupolen aansluit. Zou dit een teken kunnen zijn dat hier ergens een lek zit?

De zekeringkast zit op een vervelende plek waar je niet goed kunt zien wat je doet. Ik wilde 1 voor 1 de zekeringen er uit halen om de locatie van de lekstroom te zoeken maar als de zekering van de multimeter stuk gaat schiet dat niet op.

Hoe kun ik het beste verder gaan met de probleemdiagnose? Ik ben best handig kwa sleutelen maar elektra vind ik nog lastig.

SvB

Geplaatst door SvB (55) , lid sinds 1 maand geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumpy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (2285) PRO, 1 maand geleden

Meet je wel goed ? heb nog nooit meegemaakt dat de zekering sprong van de multimeter.
Min klem los , multimeter tussen klem en pool op A stand en dan niets doen alleen meten.

SvB (55), 1 maand geleden

Misschien heb ik een keer gemeten terwijl het contact aan stond. Als het niet waarschijnlijk is dat er >10A lekstroom is zou dat ook de oorzaak kunnen zijn. Ik heb nog niet eerder lekstroom gemeten en las net pas dat het echt niet de bedoeling is om met het contact aan te meten. Ik heb zeker niet gestart tijdens het meten.

jokertje (75) PRO, 1 maand geleden

De meter tussen de accu -pool en -klem zetten deuren dicht en op slot doen en da wacht je een half uur,dan zijn normaal gesproken de meeste verbruikers in ruststand...10 amp is niet geloofwaardig dan zou je accu al heel erg snel leeg zijn...dat heb je soms bv bij een zware verbruiker zoals een laadklep of zo

jokertje (75) PRO, 1 maand geleden

De zekering gaat wel eens kapot als je de kabels verkeerd aansluit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.