Citroën C5: lpg

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

wil deze auto op lpg zetten,welke installatie is hiervoor het meest geschikt ?
bij voorbaat dank.

dupl-u-111-5dd149ed84958+asselt

Geplaatst door dupl-u-111-5dd149ed84958+asselt (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

sel (0), 16 jaar geleden

AG SGI is het meest gebruikte installatie voor Citroën/Peugeot vanaf bouwjaar 2001..
Vialle LPI is een alternatief, weet alleen niet of deze goed geschikt is voor PSA blokken..

j.romijn (0) PRO, 16 jaar geleden

Asselt, ik rij nu een jaar met een Xantia van 2000 met een XU7JP4 oftewel 1.8 16V met een vialle LPI installatie.
deze is geschikt voor dat blok en ik moet zeggen na jaren AG is dit toch wel een verademing. Nog geen foute klap gemaakt.
John.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Ga maar voor vialle, perfect systeem.
AG is ook goed, maar vind ik persoonlijk toch wat minder.

sel (0), 16 jaar geleden

Heb jaren geleden Primera gehad op Vialle installatie, 180.000 km gereden, nooit probleem gehad.

mcitr. (0), 16 jaar geleden

Een hoop gasboeren noemen meteen AG, heb dat met een xantia ook gehad, idd omdat de dealers dat het meeste hebben ingebouwd, weten zij veel. Vialle LPI is het betere systeem, geen verdamper maar een pomp en het gas wordt zonder omvorming ingespoten. Zwakke onderdeel is de pomp in de gastank, maar die schijnt verbetert te zijn bij de nieuwe versies. Een xantia 1.8 16v is echter een betere auto om op gas te zetten dan een C5; heeft van zichzelf nogal zwakke electronica; bij gasinbouw wordt dat er meestal niet beter op.
Ik zou kiezen voor benzine of diesel.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Waarom wil het trouwens niet zo goed in de c5?.
Mijn collega rijd een picasso met dezelfde motor en nooit problemen.

320 (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Waarom wil het trouwens niet zo goed in de c5?.
Mijn collega rijd een picasso met dezelfde motor en nooit problemen.[/quote]
mijn oom heeft een c5 v6 uit 2002 op lpg. merk installatie weet ik niet meer.

enige storing in 3 jaar waren defecte bobines. deze bobines bleken uit een slechte serie te komen.

het is weliswaar geen 1800, maar t functioneert naar tevredenheid.

mcitr. (0), 16 jaar geleden

Lees ervaringen van c5 rijders (hier en op autoweek); zie je elektrische storingen veel vaker dan bij xantiarijders. Het blok van een c5 is ook een ander dan bij de xantia (een c5 heeft ook een lagere co2 uitstoot), gebruiken nogal eens olie en hydraulische klepstoters moeten nogal eens vervangen worden.
Bovenstaande is bij benzine al het geval; bij lpg wordt het er nooit beter op, het is electronica erbij, wat de kans op storingen hoger maakt. Overigers verder een fijne auto om te rijden,ik zou hem op benzine of diesel nooit laten staan. Op benzine zou ik een 2.0 nemen; heeft net even het vermogen wat je graag wilt.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Maar waarom gaat het in de picasso wel goed dan?.
Is exact dezelfde motor.
Daar hoor je weinig problemen van.

mcitr. (0), 16 jaar geleden

Ja dat is een leuke vraag; hetzelfde geldt voor een peugeot 406, ook daar zijn genoemde klachten veel minder. Wellicht een andere bedrading, of het ook op de computer aangesloten veerssyteem maakt het meer complex.

mcitr. (0), 16 jaar geleden

En mischien de fabriek waar de auto gemaakt wordt. De Toyota Yaris die in Frankrijk wordt gemaakt heeft ook wat meer problemen dan de exemplaren die in Japan worden gemaakt. De Honda civic (vroeger zo'n beetje het betrouwbaarste wat je kon kopen) staat nu in de Duitse pechstatistiek redelijk bovenaan. Wordt nu in Engeland gebouwd...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.