Citroën C5: motor aan de "kook" en Gas in uitlaatgassen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1,8

Ik zit met een probleem, (de hulp bij het laatste probleem was klasse het was inderdaad de module van de airco daarvoor hartelijk dank ..), NU hebben we een nieuw probleem waar we niet uit kunnen komen.
Dus oet ik weer aan jullie je hulp vragen en ik hoop op een hele snelle oplossing. Omdat ik a.s. dinsdag naar de garage moet (en die weten het ook nog niet)
Hier volgt het probleem:Na het inzetten van de module voor de airco begaf mijn koel vin het. Dus werd er een nieuwe ingezet en kon ik weer rijden maar wat schtst enkele weken later mijn verbazing zodra de buiten temp boven de 23 graden komt gaat de temp van de olie ruim boven het midden staan(bij mij altijd in het midden) en schiet na enkele km de temp meter ook helemaal naar de top dit is alleen op de snelwegen. En de koelfan draait gewoon
En hij wil dan niet zakken tot ik de kachel/airco op 28 graden zet dan zakt hij weer terug naar het midden.
Maar als het zomer is is 28 graden in de auto bloedheet dus ik zou graag van het probleem af willen.
Dus kort samen gevat bij rijden op de snel weg dus bij 120/130 KM per uur gaat de temp omhoog tot kookpunt en alleen als de kachel vol open wordt gezet dan zakt het weer en dat terwijl de fan draait.
2e probleem ik krijg steeds een gasmelding in de uitlaatgassen maakt niet uit of ik op gas of benzine rijdt, Dit is gebeurd na vervangen bobine.
Weet iemand daar toevallig ook een oplossing voor?


PS. Iedereen die op mijn vorige probleem gereageerd heeft hartelijk dank het was inderdaad een module voor de computer van de auto.
Rabbits

rabbits

Geplaatst door rabbits (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

"gasmelding in de uitlaatgassen"?? Hoe bedoel je? Een storingslamp?
Storingscodes laten uitlezen en dan hier plaatsen (liefst met nummer).

Koelvloeistofpeil is in orde? Geen lekkages te zien? Radiateur wordt overal warm?

sjaak10918 (0) PRO, 12 jaar geleden

lijkt op lucht in het koelsysteem. Bij koude motor de radiatordop eraf halen en de motor warm laten worden, zodat de lucht eruit kan, is iets wat je zelf zou kunnen doen (wel bijvullen als het nivo te ver daalt ;-) ) , ook je kachel dan open zetten zodat deze goed circuleert

sjaak10918 (0) PRO, 12 jaar geleden

voor de gasmeldingen zou ik teruggaan naar de garage die de bobine vervangen heeft, lijkt toch alsof dit niet de juiste / complete oplossing was.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Of thermostaat functioneert niet.
Storingsmelding uit laten lezen of op benzine zetten en kijken of de storing ook verschijnt,zoniet,dan op lpg zetten,als tie dan wel komt zit het in de lpg installatie.

paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden

Of de nieuwe ventilator draait verkeerd om.

rabbits (0), 12 jaar geleden

Nee is niet de oorzaak helaas we hadden dat al uitgesloten! [quote=sjaak10918]lijkt op lucht in het koelsysteem. Bij koude motor de radiatordop eraf halen en de motor warm laten worden, zodat de lucht eruit kan, is iets wat je zelf zou kunnen doen (wel bijvullen als het nivo te ver daalt ;-) ) , ook je kachel dan open zetten zodat deze goed circuleert[/quote]

rabbits (0), 12 jaar geleden

Zie boven dat hebben we gedan het rare wat ik vergat te zeggen hij geeft juist geen storing aan als hij ujitgelezen wordt. je kan alleen de s
"storing"weer wegdoen via de uitlezer maar hij begint weer te benden soms na 5 min som pas na een dag of meer.[quote=primera p11]Of thermostaat functioneert niet. Deze optie blijft over als de nieuwe radiateur niet werkt want volgends de garage kan het niet ann dit liggen omdat hij het alleen doet het warm worden dan boven de 23024 graden buiten temp
Storingsmelding uit laten lezen of op benzine zetten en kijken of de storing ook verschijnt,zoniet,dan op lpg zetten,als tie dan wel komt zit het in de lpg installatie.[/quote]

rabbits (0), 12 jaar geleden

Nee is niet van toepassing is de oorzaak niet dus was eerste waarna gekeken is [quote=rabbits]Nee is niet de oorzaak helaas we hadden dat al uitgesloten! [quote=sjaak10918]lijkt op lucht in het koelsysteem. Bij koude motor de radiatordop eraf halen en de motor warm laten worden, zodat de lucht eruit kan, is iets wat je zelf zou kunnen doen (wel bijvullen als het nivo te ver daalt ;-) ) , ook je kachel dan open zetten zodat deze goed circuleert[/quote]
[/quote]

sjaak10918 (0) PRO, 12 jaar geleden

lijkt erop dat de waterpomp niet meer voor voldoende circulatie zorgt (Schoepen afgebroken of niet goed vast op de as)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.