close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: Motor houd in / stottert (zowel op benzine als GAS)

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Sinds kort start mijn Picasso slecht, het lijkt wel of dat de accu met zijn laatste inspanningen de auto gestart krijgt.
Tevens bij het stationair draaien (koude situatie) van de motor draait deze onrustig.
Wanneer je gas geeft, komt de auto stotterend (lijkt we een hobbelpaard) langzaam op gang. Het lijkt wel of er bijna geen benzine meer in de tank zit.
Dit verschijnsel is met een koude motor erger dan met een warme motor en zowel op GAS als benzine, op gas wel minder als op benzine.
Ik heb zelf een OBD-II interface, Proscan geeft 2 meldingen: 83F1107F07111B en C0202.

[url=http://img214.imageshack.us/i/proscan201...][img]http://img214.imageshack.us/img214/8546/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

De C0202 is volgens mij geen motor storing ’s indicator en de andere melding kan ik nergens terug vinden.
Het MIL lampje brand niet.

Wie heeft tips, alvast vriendelijk dank,
Stanley

Geplaatst door

Stanleyvc (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

eerst maar eens met een fatsoenlijke EOBD scanner of bij de dealer uitlezen.

Gas systeem bij de gas boer door lichten, daarna zowel gas als benzine systeem reseten, zekering LGP er uit, en een maand op Benzine rijden, blijft het probleem op benzine bestaan dan daar zoeken, is dit goed, dat bevindt het probleem zich in de LPG instalatie.

Ja hoor, zo kan ik ook een probleem oplossen, even dit proberen .....dat dat proberen!
Hier heb ik natuurlijk niets aan!

Stanleyvc 0

14 jaar

lekkere instelling heb je ....

Aan je scanner heb je ook niet veel (lees helemaal niets). Is leuk al die communicatie berichten, maar enige uitleg zou op zijn plaats zijn.
83F1107F07111B - dat moet je zo lezen 83F110 7F0711 1B. 1e deel is een header, wie stuurt dit en voor wie is het antwoord bestemt.
2e deel is de boodschap: in dit geval: ik snap niet wat je bedoelt (7F is een negatief antwoord).

Vervolgens vraagt dit excentrieke programmatje om freeze frame data terwijl er geen foutcodes zijn.
De ecu in de auto is nog zo vriendelijk om antwoord te geven: 85F110 4202 000000 CA.
Die 000000 is het antwoord, waar die C0202 van daan komt is mij nog niet duidelijk.

oldford 0
badge

14 jaar

OK, hartstikke bedankt.



Dus die Proscan maakt er een ... van of (ik gebruik een ELM327) ligt hetprobleem bij die ELM327?

Stanleyvc 0

14 jaar

[quote=fordmonteurtje]lekkere instelling heb je ....[/quote]
Hoezo, ik stel een vraag;
Ik kan zelf ook wel op het idee komen om naar de dealer of een GAS inbouw station te gaan, maar ik wil zelf ook graag weten waar en wat het probleem zou kunnen zijn. Met een beetje geluk zou het een klein probleempje kunnen zijn en zou ik het misschien zelf op kunnen lossen.

Wat jij oppert kost al heel wat, zonder dat er daadwerkelijk een oplossing is.

Stanleyvc 0

14 jaar

Kost al heel wat [img]http://i.fokzine.net/s/schater.gif[/img]

Als je een beetje bekent bent bij je dealer lezen ze heb kosteloos voor je uit.

En je zult moeten uitsluiten waar de OORZAAK ligt, en dat is DE manier.

Helaas is het tarief bij Citroen vrij, iedere dealer mag zelf zijn prijs bepalen voor de werkzaamheden; enige
tijd geleden was ik bij de dealer in Spijkenisse, voor alleen uitlezen (nog geen 5 minuten), de kosten €: 37,50
(dit bedrag was inclusief bijdrage €: 17,50 van meetapparatuur)!!!

Stanleyvc 0

14 jaar

Nou mijn spook auto is vandaag bij de dealer geweest, tot en met gisteren had de auto problemen.

Vandaag de auto gestart om naar de dealer te gaan, met starten geen enkel probleem en onderweg nog 1 maal en klein beetje ingehouden daarna geen probleem meer gehad, niet op diessel en niet op LPG!!!

Bij uitlezen was er geen enkel (recent) probleem, maar wel een oude P0603 (RPM: 827 / Water: 57 / Snelheid 0 kn / Inlaatdruk: 360 mb).

Stanleyvc 0

14 jaar

P0603 is een intern geheugen probleem in de ecu. Als deze terug komt moet de ecu vervangen worden of gerepareerd als dat gaat.

oldford 0
badge

14 jaar

OK Bedankt.
Niet te hopen dat deze terug komt, dure grap denk ik?

Stanleyvc 0

14 jaar

Helaas het probleem is weer terug en word alleen maar erger, nog steeds geen soring 's melding.

Zou het een bobine probleem kunnen zijn? (het lijkt wel of soms de stroom van de bobine weg valt en weer terug komt)

Stanleyvc 0

14 jaar

Nu was ik het zat, dan weer probemen dan weer niet.
Vandaag in de regen de boel los gehaald, bovenplaat eraf, bobine (3 boutjes) eraf, bougies vervangen en alles weer terug gemonteerd.

Dit rit ervoor (naar de Br.. voor de Bougies) was weer een en al gepruttel / gestotter).

De rit erna was alsof het motorke nieuw was. Deze liep als een zonnetje en ja toen ik de bougies zag, viel mij nog mee dat de motor nog werkte.....

Stanleyvc 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.