close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: motor slaat af en wil niet meer starten

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

Heren mijn c5 is tijdens het rijden gestopt en wil niet meer aanslaan. Voldoende brandstof. Reeds nagekeken en of vervangen ecu en bsi opgestuurd en gecontroleerd geheel goed. Distributie gecontroleerd en staat goed. Doorgemeten en andere kabel motorcompartiment geplaast. Vervangen nokkenassensor, rempedaal sensor en ook krukassensor.
Uitgelezen met lexia en bij doorstarten geef de cynchronisatie krukas nokkenas ja en na enkele seconden nee aan. Geen brandstof druk uit de brandstof drukpomp.
Wie heeft er een mogelijke oplossing of de richting waarin ik moet zoeken

Geplaatst door

Edwin48 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou ga je een halve auto vernieuwen terwijl je met uitlezen geen brandstofdruk meet. dat snap ik niet. ga eerst eens kijken waarom er geen druk is. draaid de opvoerpomp in de tank? is er druk gemeten rechtstreeks op de pomp? heb je de druk/opbrengst van de opvoerpomp gecontroleerd? als er geen pomp in de tank zit, dan zit er een opvoerpomp in de hd-pomp ingebouwd, deze kan ook stuk. is de raildruksensor gemeten? benzine getankt? (zou niet de eerste zijn)

Uiteraard zit er diesel in de tank en is er druk opede brandstofdrukpomp totdat het eruit moet komen naar de rail vanafdaar is er geen druk meer. Ook de druk van de brandstof voor dat hij de hogedrukpomp ingaat is goed.tevens hebbdn we de brandstof opvoerpomp gecontroleerd en deze geeft genoeg druk en brandstof af. Ik heb wel begrepen als de nokkenas en de krukas niet zijn gezinchronisheerd deze niet open zal gaan om druk te genereren.

Edwin48 0

9 jaar

meet je echt helemaal geen brandstofdruk met de testkast, of doet ie nog wel wat? zou als ie niks doet toch de hd-pomp even laten testen bij een dieselspecialist. toevallig een verstuiverretoertest gedaan voor alle zekerheid?

Ja ik meet wel druk via de lexia in de pomp maar niet voldoende om het klepje te openen. En ook al een goed errkende pomp uit een andere hdi rhz moyor geplaast elke keer het zelfde effect.

Edwin48 0

9 jaar

Opvoerpomp moet een druk opbouwen van 5 bar om de hoge drukpomp in werking te stellen
In de bsm zekeringkast motorruimte kwam veel voor dat een stekkerverbinding slecht contact had controleer dat eens

andreas08 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.