Citroën C5: Geen Remdruk na terug plaatsen remklauw

Bouwjaar: 2005

Remschijven en blokken vervangen van mijn citroen c5. Remklauw eraf moeten halen ivm aanslag door aluminium op ijzer (dit blijkt een vaak voorkomend probleem te zijn bij citroen.
Heb hem dus moeten ontkoppelen van de remleiding. Alles terug geplaatst , nieuwe remolie afgevuld en handmatig ontlucht. Todat er geen luchtbellen meer uitkomen. Alleen de druk op de rempedaal komt niet terug kan rem tot bodem indrukken. Wie kan mij helpen...

stefan1979

Geplaatst door stefan1979 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

kaleido 1 (1705) PRO, 8 jaar geleden

Is hij helemaal leeg gelopen ? zoja , dan vrees ik dat je lucht in je systeem hebt zitten wat er op de conventionele manier er niet uit te krijgen is.
Of de hoofdremcilinder is gesneuveld.
Met testkast of onder druk laten ontluchten om mee te beginnen.

ferry vw monteur (0) PRO, 8 jaar geleden

het zou kunnen dat er een luchtbel in de hoofdremcilinder zit.
wanneer de remklauw gedemonteerd is zonder het compensatie gaatje af te sluiten en het systeem een tijdje heeft staan lekken, is het mogelijk dat er lucht in de hoofdremcilinder is gekomen.
Het hele systeem moet dan ontlucht worden dus niet alleen de kant waar de remklauw er af gehaald is.
Het is beter om dit systeem terug te ontluchten of met behulp van een vacuümapparaat.

stefan1979 (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor de reactie, even nog voor de duidelijkheid ik heb aan de achterzijde de remklauwen (rechts en links) moeten ontkoppelen van de remleiding. Voorzijde zijn niet los geweest. Ben na montage van de beide remklauwen gaan ontluchten (handmatig) bij alle 4 de remklauwen tot er geen lucht meer uit kwam. maar krijg geen druk op het rempedaal. Waar kan ik het compensatiegaatje vinden ? En is in mijn geval het nog zelf op te lossen of ben ik genoodzaakt om naar een garagebedrijf te gaan.
Even nog een vraagje over het Handmatig ontluchten: is daar nog een bepaalde volgorde voor die ik aan moet houden voor het ontluchten van de remmen.

kaleido 1 (1705) PRO, 8 jaar geleden

Compensatiegaatje zit in de hoofdremcilinder en zorgt voor toevoer van remolie.
La-Ra-Rv-Lv bv.

ferry vw monteur (0) PRO, 8 jaar geleden

als je er van overtuigd ben dat het systeem goed ontlucht is, dan zou het de probleem bij de hoofdremcilinder kunnen liggen.
Maar omdat je het compensatie gaatje niet weet te vinden zou ik eerder vermoeden dat er nog een luchtbel in de remdruk verdeler zit.

Let op: Het kan zijn wanneer je achter aan het ontluchten bent en de auto opgekrikt is dat je de remdrukregelaar even handmatig moet indrukken om te kunnen ontluchten. Doordat de auto achter omhoog staat denkt de remdrukregelaar dat er geen druk op de achterwielen staan en zal nagenoeg geen remdruk doorlaten.

andreas08 (0) PRO, 8 jaar geleden

deze auto heeft een abs blok indien dit leeg is geweest heb je problemen om goed te ontluchten dit moet onder druk gebeuren je kan kijken of het lukt met afpersmaterialen van het koelsysteem
anders moet dit gebeuren met testkast om dit goed te doen

kaleido 1 (1705) PRO, 8 jaar geleden

Tja , dat gaf ik 21-12 ook al aan andreas08 , maar ja we blijven het proberen.

Hans4040 (325) PRO, 8 jaar geleden

Het ontluchten van het ABS-systeem

Wanneer we een ABS-systeem op de klassieke wijze ontluchten dan wordt het gedeelte voor de
retourpomp niet in het ontluchtingsproces meegenomen. Dit is de hoofdreden waarom ontluchting
via de diagnose-procedure dient te geschieden. In de meeste gevallen wordt dan tijdens het
ontluchtingsproces de retourpomp ingeschakeld. Bovendien schrijven de meeste fabrikanten voor
dat na het ontluchten ter controle een proefrit moet worden gemaakt waarbij tijdens het remmen
het ABS-systeem in actie moet komen.


Met dank aan:
E.Gernaat Copyright © 2001-2006 Steele Consulting

stefan1979 (0), 8 jaar geleden

Hoi

We gaan het dinsdag of woensdag nog keer proberen te ontluchten. We kwamen erachter dat een kachelslang kapot is dus de koelvloeistof reservoir was helemaal leeg. Kunnen de auto nu ook niet laten lopen. We laten weten hoe het verder is verlopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.