Ik heb een C5 op het wekr met het volgende probleem;
Hij gaat wel rond maar slaat niet aan.
Storingen uitgelezen;
pernament
Brandstof druk te laag
Brandstof druk gemeten deze was te laag hogedruk pomp vervangen.
De nokkenas en krukas staan wel op sychroom volgens tester alles staat ook op tijd.
Ik (was alleen) kon de auto niet aanslepen omdat het een automaat betreft
hij staat in eco modus dus het is erg lastig om met de tester in rond te gaan snuffelen
Dis staat op tijd en de tester zegt ook dat alles sychroom staat
Spanning op de raildruk sensor: 4.25V
weerstand steker v/d raildruk sensor 0.1 Ohm
HD pomp vervangen na conclusie druk te laag volgens tester en externe meter
zekeringen zijn goed en ook de contacten
relais zijn ook goed, stinken niet schakelen gewoon
startmoter is ook goed
goede compressie
accu goed
BDP sensor uitgewisseld
injectoren uitgewisseld helaas leverde dit ook geen resultaat op
MMC uit gewisseld oook geen resultaat
uit eindelijk bleek dat de auto zo ver in eco modus stond dat hij niet wou door starten. ik heb hem ik de showroomstand gezet en gelijk starten lopen. daar na weer in client stand gezet en geen problemen meer
bedankt voor het mee denken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sleutel opnieuw inleren (of draait tie dan ook niet rond??)?
Tja ik wil wel bij het begin beginnen maar dat zul jij ook wel al gedaan hebben toch?? Lage druk oke? Ook gemeten? raildruksensor en berdading oke?? stekker van bedrading doorgesoldeerd?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dit nog niet hebt gedaan ;-)
[quote=garageburgwal]Tja ik wil wel bij het begin beginnen maar dat zul jij ook wel al gedaan hebben toch?? Lage druk oke? Ook gemeten? raildruksensor en berdading oke?? stekker van bedrading doorgesoldeerd?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dit nog niet hebt gedaan ;-)[/quote]
@ marijn zoals zgezegt hij gaat wel rond maar slaat niet aan dus de sluetel hoeft niet ingeleerd te worden
@ burgwal; ja ik heb het na gemeten met een extenre meter de druk was idd te laag daarom is de HD pomp vervangen, rail druksensor ene bedrading ok, stekker nog niet door gesolderd.
er komt wel brandstof uit de leidingen bij de verstuivers (aaardig zooitje ondertussen), retour komt ook wat uit.
hij staat in eco modus dus het is erg lastig om met de tester in rond te gaan snuffelen
Ik dacht aan een startblokkering. Is het niet zo dat de verstuivers worden geblokkeerd indien de auto de sleutel niet wordt herkend?
Het staat mij bij dat de motor wel ronddraait als de sleutel niet wordt herkend.
Ik heb het even uitgeprobeerd met een stukkie alu folie om de sleutel en dan draait ie rond maar hij start niet.
Probeer maar eens uit.
Groet,
Martijn
16 jaar
[quote=martijn v o]Ik dacht aan een startblokkering. Is het niet zo dat de verstuivers worden geblokkeerd indien de auto de sleutel niet wordt herkend?
Het staat mij bij dat de motor wel ronddraait als de sleutel niet wordt herkend.
Ik heb het even uitgeprobeerd met een stukkie alu folie om de sleutel en dan draait ie rond maar hij start niet.
Probeer maar eens uit.
Groet,
Martijn[/quote]
het is een diesel en hij krijgt brandstof dus het ligt NIET aan de start blokkering
Slaat wel aan op een beetje remmenreiniger? Toevallig verkeerd getankt? Is de storing plotseling opgekomen of steeds slechter aanslaan?
Aanslepen? dit ivm verhoogd stationair toerental.
Als die brandstof krijgt wil niet zeggen dat de verstuivers worden vrijgegeven. Verstuivers tikken met stetoscoop luisterend?
Meet de raildruk eens gewoon met een voltmeter op de sensorstekker. Tussen 0,5 en 4,5V.
[quote=marcel7031]Slaat wel aan op een beetje remmenreiniger? Toevallig verkeerd getankt? Is de storing plotseling opgekomen of steeds slechter aanslaan?
Aanslepen? dit ivm verhoogd stationair toerental.
Als die brandstof krijgt wil niet zeggen dat de verstuivers worden vrijgegeven. Verstuivers tikken met stetoscoop luisterend?
Meet de raildruk eens gewoon met een voltmeter op de sensorstekker. Tussen 0,5 en 4,5V.[/quote]
aanslepen wil niet automaat (zal eerste post aan passen (vegeten dom dom ))
ik zla een luisteren met een stetoscoop.
spanning op de raildruk sensor(vergeten bij de andere post maar ja :p );
4.25V
raildruk sensor vandaag uit gewisseld met die van een andere C5 (die doet het wel ook met de uitgewisselde raildruk sensor) geen suc6. klant beweert dat hij het in 1x het niet meer deed, heb er mn twijfels bij maar ja ...
er zit gewoon diesel in er komt ook brandstof bij het filter en ook na het filter alles zit onder tussen onder de diesel de klant is naar eigen zeggen afgelopen 4 maand niet het land uit geweest dus diesel van slechtere kwaliteit kunnen we ook uit sluiten
Ik bedoel de spanning met aangesloten stekker, eerst alleen met contact aan en dan bij starten.
Remmenreiniger al geprobeerd?
Vraag voor de lol toch maar eens om de reservesleutel?
als er een opvoerpomp in de tank aanwezig is kan het zijn dat er in zekeringkast motorruimte slechte contacten zijn goed zichtbaar
is er ook een aanvoerslang bij de motor waar een stekkertje op zit met 2 aansluitingen want als deze niet de juiste waardes krijgt dan wordt de m.m.computer niet vrij gegeven wel of geen brandstof is een groot verschil
en is ook niet te belazeren om dit door te linken deze moet een bepaalde waarde hebben
[quote=andreas08]als er een opvoerpomp in de tank aanwezig is kan het zijn dat er in zekeringkast motorruimte slechte contacten zijn goed zichtbaar
is er ook een aanvoerslang bij de motor waar een stekkertje op zit met 2 aansluitingen want als deze niet de juiste waardes krijgt dan wordt de m.m.computer niet vrij gegeven wel of geen brandstof is een groot verschil
en is ook niet te belazeren om dit door te linken deze moet een bepaalde waarde hebben[/quote]
zekering zijn allemaal goed contacten ook, zal de eerste post zo aan passen zodat het netjes en duidelijk blijft, dat aanvoer slangetje weet ik niet zeker even na kijken morgen. anders maar eens meschien de break out box er bij halen :-( gaan weer uren inzitten, ne ben al alleen, met deze C5 niks anders ingeplant voor morgen... zal eens contact opnemen met de TD morgen
@marcel7031 heb bijde sleutels hiet bijde het zelfde probleem :(
@andreas : de sensor op de brandstoftoevoerleiding is de brandstoftemperatuursonde , daar zonder werkt ie wel en als er brandstof uit de leidingen bij de verstuivers komt, werkt de opvoerpomp wel degelijk in de bak (het wil niet zeggen dat ie werkt, dat hij genoeg druk levert).
@marcel7031 : als je een tranponderprobleem hebt, kan je geen storingen en parameters uitlezen.
@citroenmonteertje : ik zou niet weten welke invloed de ECOMODUS heeft om met de tester in het rond te gaan snuffelen.
De voeding op de raildruksensor MOET ALTIJD 5,0 V zijn . Het signaal van de raildruksensor moet tijdens de startfase minimum 1,05 V zijn, anders worden de verstuivers niet aangestuurd.
Meten is weten, gissen is missen !
Hoeveel bar bedraagt de brandstoftoevoer na de brandstoffilter?
Heb je de retour van de verstuivers al vergeleken in de startfase?
Heb je een diagnosetoestel om parameters uit te lezen? Zie je een toerental, zoja dan is je toerentalsensor al OK enz.... brandstofdruk bij het starten?, spanning aan de verstuivers >75 V ? , synchronisatie met nokkenas ?
[quote=GOVA]@andreas : de sensor op de brandstoftoevoerleiding is de brandstoftemperatuursonde , daar zonder werkt ie wel en als er brandstof uit de leidingen bij de verstuivers komt, werkt de opvoerpomp wel degelijk in de bak (het wil niet zeggen dat ie werkt, dat hij genoeg druk levert).
@marcel7031 : als je een tranponderprobleem hebt, kan je geen storingen en parameters uitlezen.
@citroenmonteertje : ik zou niet weten welke invloed de ECOMODUS heeft om met de tester in het rond te gaan snuffelen.
De voeding op de raildruksensor MOET ALTIJD 5,0 V zijn . Het signaal van de raildruksensor moet tijdens de startfase minimum 1,05 V zijn, anders worden de verstuivers niet aangestuurd.
Meten is weten, gissen is missen !
Hoeveel bar bedraagt de brandstoftoevoer na de brandstoffilter?
Heb je de retour van de verstuivers al vergeleken in de startfase?
Heb je een diagnosetoestel om parameters uit te lezen? Zie je een toerental, zoja dan is je toerentalsensor al OK enz.... brandstofdruk bij het starten?, spanning aan de verstuivers >75 V ? , synchronisatie met nokkenas ?[/quote]
synchronisatie met nokkenas ?
ja
hij gooit mn lexia3 telkens er uit bij de BSI als ik em probeer uit de eco modes te halen.
zal morgen nog eens goed meten
Jazeker synchronisatie, wanneer je distributie niet juist staat (dubbele tand vliegwiel - signaal nokkenas) worden de verstuivers ook niet aangestuurd.
Ben je een dealer? Zo ja, dan is het toch een makkie om je automatische stekkerkast aan te sluiten.
Storingen uitlezen en dan "referentiecurven" enkel op de knoppies drukken.
[quote=GOVA]Jazeker synchronisatie, wanneer je distributie niet juist staat (dubbele tand vliegwiel - signaal nokkenas) worden de verstuivers ook niet aangestuurd.
Ben je een dealer? Zo ja, dan is het toch een makkie om je automatische stekkerkast aan te sluiten.
Storingen uitlezen en dan "referentiecurven" enkel op de knoppies drukken.[/quote]
ja wij zijn erkend reparateur ben zelf reparatie technicus, maar zo als in de eerste post staat de nokkenas-krukas zijn synchroom en STAAN OP TIJD, zla morgen wle weer wat proberen met de tester
GOVA, de voeding is inderdaad altijd 5V met losgenomen stekker, de spanning met aangesloten stekker is altijd tussen de 0,5 en 4,5V. Anders meet de computer een storing. Sluiting of breuk. Ik neem aan dat het mms lampje op het dashbord oplicht met contact aan? Anders mis je al de 5V op de sensoren.
Bij mijn weten is een spanning pakweg 1V nodig bij een commonrail om te kunnen aanslaan met starttoerental. Anders zal de mms nooit de verstuivers vrijgeven.
Ondanks dat de lagedrukpomp gewoon draait.
Een raildruk zal met een testkast worden teruggerekend via de voltwaarde naar een drukwaarde. een meter die mechanisch 2000bar kan meten zijn er niet zo veel.
De retourklep op de rail werkt ook goed?
Ik wist niet dat je ook met een transponderprobleem geen mms storingen zou kunnen uitlezen, ik dacht van wel.
Remmenreiniger al geprobeerd? Je toerenteller gaat wel iets bewegen? Starttoerental op je uitleesapparaat aanwezig?
tijdens het starten beweegt de toerenteller iets, mmc lampje brandt ook bij op het contact zetten.
retour is ook goed...
ik heb gelukkig een C5 hier staan met het zelfde organisati nummer (bouwdatum (heel veel geluk dus)),zelfde motor alles het zelfde behalve deze is starten lopen:)
vandaag gedaan
BDP sensor uitgewisseld - nee
verstuivers uigewisseld - nee
MMC uitgewisseld - nee
BSI uit eco modus gekregen - ja op de een of andere manier weigerde MMC alles vrij te geven omdat de motor zo ver in eco modus stond dat hij niet "door gestartd" kon worden, heb la wel gezien dat er een teun de beun radio gemonteert is en trekhaak bekabeling meschien dat het daar door fout ging maar wie weet maandag maar uit zoeken (als hij dan nog start) :)
TD contact gehad- remmenreiniger in inlaat zeggen ze .... ben er geen fan van,
gemeten met break out box kijken als alle ingang singalen goed zijn- ALLE ingang singalen voldoen om de moter te starten, dus MMC defect ?... uitgewisseld NEE niet de oplossing, na contact met een technische trainer die naar frankrijk gaat, nog eens zitten forceren met de tester (alle spullen weer terug gezet) BSI uit eco modus gekregen, raad eens, starten lopen... maandag nog maar eens alles controleren en dan nog eens een beste proefrit
[quote=marcel7031]GOVA, de voeding is inderdaad altijd 5V met losgenomen stekker, de spanning met aangesloten stekker is altijd tussen de 0,5 en 4,5V. Anders meet de computer een storing. Sluiting of breuk. Ik neem aan dat het mms lampje op het dashbord oplicht met contact aan? Anders mis je al de 5V op de sensoren.
Bij mijn weten is een spanning pakweg 1V nodig bij een commonrail om te kunnen aanslaan met starttoerental. Anders zal de mms nooit de verstuivers vrijgeven.
Ondanks dat de lagedrukpomp gewoon draait.
Een raildruk zal met een testkast worden teruggerekend via de voltwaarde naar een drukwaarde. een meter die mechanisch 2000bar kan meten zijn er niet zo veel.
De retourklep op de rail werkt ook goed?
Ik wist niet dat je ook met een transponderprobleem geen mms storingen zou kunnen uitlezen, ik dacht van wel.
Remmenreiniger al geprobeerd? Je toerenteller gaat wel iets bewegen? Starttoerental op je uitleesapparaat aanwezig?[/quote]
Alle sensoren die voorzien zijn van een voedingsspanning bezitten 3 pennen ( druksensor - toerentalsensor van het HAll-type, gaspedaalsensor enz... ) en zijn aangesloten op een gestabiliseerde voeding van 5,00 Volt ALTIJD !!! Daarom zijn er meerdere massa's aan een injectiecomputer, om deze gestabiliseerde spanning niet te beinvloeden met spanningsverlies, anders krijg je een afwijking, omdat je batterijspanning tijdens het starten bvb 10 V is en bij draaiende motor 14 V. De uitgang van deze sensoren ligt dan tss 0 en 5V wat logisch is. Dus stekker los of niet, je meet meestal altijd tss pen 1 en en 3 deze 5Volt en tss pen 1 en pen 2 het signaal wat weer tss 0 en 5Volt bedraagt. Zelfs op een temperatuursonde komt een spanning toe, doordat deze weerstand is serie staat met de inwendige weerstand van de computer krijg je een deelspanning, deze spanning is van belang voor de meting , niet de ohmse weerstand van je sonde.
MMC kan je onmogelijk uitwisselen bij een C5. Deze wordt onmiddellijk vergrendeld wanneer hij zonder voedingsspanning komt te zitten.
[quote=citroënmonteurtje]tijdens het starten beweegt de toerenteller iets, mmc lampje brandt ook bij op het contact zetten.
retour is ook goed...
ik heb gelukkig een C5 hier staan met het zelfde organisati nummer (bouwdatum (heel veel geluk dus)),zelfde motor alles het zelfde behalve deze is starten lopen:)
vandaag gedaan
BDP sensor uitgewisseld - nee
verstuivers uigewisseld - nee
MMC uitgewisseld - nee
BSI uit eco modus gekregen - ja op de een of andere manier weigerde MMC alles vrij te geven omdat de motor zo ver in eco modus stond dat hij niet "door gestartd" kon worden, heb la wel gezien dat er een teun de beun radio gemonteert is en trekhaak bekabeling meschien dat het daar door fout ging maar wie weet maandag maar uit zoeken (als hij dan nog start) :)
TD contact gehad- remmenreiniger in inlaat zeggen ze .... ben er geen fan van,
gemeten met break out box kijken als alle ingang singalen goed zijn- ALLE ingang singalen voldoen om de moter te starten, dus MMC defect ?... uitgewisseld NEE niet de oplossing, na contact met een technische trainer die naar frankrijk gaat, nog eens zitten forceren met de tester (alle spullen weer terug gezet) BSI uit eco modus gekregen, raad eens, starten lopen... maandag nog maar eens alles controleren en dan nog eens een beste proefrit[/quote]
[quote=GOVA]MMC kan je onmogelijk uitwisselen bij een C5. Deze wordt onmiddellijk vergrendeld wanneer hij zonder voedingsspanning komt te zitten.
[quote=citroënmonteurtje]tijdens het starten beweegt de toerenteller iets, mmc lampje brandt ook bij op het contact zetten.
retour is ook goed...
ik heb gelukkig een C5 hier staan met het zelfde organisati nummer (bouwdatum (heel veel geluk dus)),zelfde motor alles het zelfde behalve deze is starten lopen:)
vandaag gedaan
BDP sensor uitgewisseld - nee
verstuivers uigewisseld - nee
MMC uitgewisseld - nee
BSI uit eco modus gekregen - ja op de een of andere manier weigerde MMC alles vrij te geven omdat de motor zo ver in eco modus stond dat hij niet "door gestartd" kon worden, heb la wel gezien dat er een teun de beun radio gemonteert is en trekhaak bekabeling meschien dat het daar door fout ging maar wie weet maandag maar uit zoeken (als hij dan nog start) :)
TD contact gehad- remmenreiniger in inlaat zeggen ze .... ben er geen fan van,
gemeten met break out box kijken als alle ingang singalen goed zijn- ALLE ingang singalen voldoen om de moter te starten, dus MMC defect ?... uitgewisseld NEE niet de oplossing, na contact met een technische trainer die naar frankrijk gaat, nog eens zitten forceren met de tester (alle spullen weer terug gezet) BSI uit eco modus gekregen, raad eens, starten lopen... maandag nog maar eens alles controleren en dan nog eens een beste proefrit[/quote]
[/quote]
weet ik maar je kunt hem weer ontgredelen mbv codes ;) maar de andere (ruild C5) starte wel de C5 met het start probleem ...
Dat moet je me dan eens uitleggen hoe je dat doet dmv code's. De C5 heeft CAN op het motormanagment en kan je NOOIT ontgrendelen.
De auto gaat alleen uit ECO modus wanneer de alternator laadt.
Doordat je waarschijnlijk de motor hebt kunnen laten draaien met remmenreiniger en de altenator even gewerkt heeft. Je hebt nu weer 30 minuten tot ECO-mode.
[quote=GOVA]Dat moet je me dan eens uitleggen hoe je dat doet dmv code's. De C5 heeft CAN op het motormanagment en kan je NOOIT ontgrendelen.
De auto gaat alleen uit ECO modus wanneer de alternator laadt.
Doordat je waarschijnlijk de motor hebt kunnen laten draaien met remmenreiniger en de altenator even gewerkt heeft. Je hebt nu weer 30 minuten tot ECO-mode.[/quote]
als je bij Citroën de MMC opmoet sturen wegens defect moet je een code bij voegen om de MMC weer vrij te krijgen. heb wat zoek werk moeten doen + bellen met een technisch trainers maar heb wel de code gevonden en weer vrij gekregen. maar goed ik ga maandag kijken hoelang het duurt voor dat hij in eco modus valt
Can bus al op een 2001 model? wist ik niet.
[quote=marcel7031]Can bus al op een 2001 model? wist ik niet.[/quote]
van/can ;)
trouwens
opgelost :)
starten lopen na een weekend stil staan vandagaag met verschillende intervallen gestart; om 8 uur 9uur 11 uur 2uur smiddags en nu net :)
top!
[quote=marcel7031]top![/quote]
ik zal de eerste psot even aan passen kan die eventueel vast gezet worden mocht dit nodig geacht worden :)
bedankt voor het mee denken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar