Nieuwe bobine na 200 km. weer stuk!
Auto van klant liep op benzine en op gas op 2 cilinders. ANWB heeft vast gesteld dat de bobine stuk was en heeft een nieuwe bobine geplaatst, incl. nieuwe rubberen isolators. Na 2 dagen en 200km. zelfde probleem.
bobine is weer stuk, nieuwe geplaatst auto loopt weer goed, storingslampje is weer uit.
Iemand sugesties, want ik verwacht dat deze bobine ook weer stuk gaat.
Auto is verder goed onderhouden, bougies zijn goed, km. stand is 268.000 km.
Auto heeft DIS ontsteking.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bougiekabels een tehoge weerstand?
Hallo Maarten,
Bedankt voor je reaktie.
De auto heeft DIS ontsteking, bobine staat dus direkt op de bougies, geen bougiekabels.
De verbinding sokken tussen de bobine en de bougies zijn er ook nieuw op gekomen.
Ik heb nu voor de zekerheid naast de bobine ook de verbindings sokken weer vervangen.
Verder auto uitgelezen en de storingscodes die er in zaten zijn gewist.
14 jaar
oke,op h base stond nog een andere bobine. is het elke keer dezelfde 'uitgang' kapot? kun je weerstand meten tov elkaar.
Ik weet niet welke uitgang de eerste keer stuk was, omdat deze niet door mij vervangen is. (door de ANWB gedaan)
Ik heb er nu ivb. tijdgebrek (ik ga bijna op vakantie) en gebruikte bobine op gezet in plaats van de nieuwe die ik er op gezet had.
Maar even afwachten of hij weer stuk gaat, het is natuurlijk mogelijk dat de eerste nieuwe bobine gewoon niet ok was.
Als hij weer kapot gaat, dan moet ik echt zoeken.
Zou het aan een doorgesleten draad kunnen liggen?
Of kan de ecu een verkeerd signaal geven?
Slechte massa?
Iemand die dit een keer heeft meegemaakt?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar