Citroën Xsara: Nieuwe bobine na 200 km. weer kapot.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Nieuwe bobine na 200 km. weer stuk!

Auto van klant liep op benzine en op gas op 2 cilinders. ANWB heeft vast gesteld dat de bobine stuk was en heeft een nieuwe bobine geplaatst, incl. nieuwe rubberen isolators. Na 2 dagen en 200km. zelfde probleem.
bobine is weer stuk, nieuwe geplaatst auto loopt weer goed, storingslampje is weer uit.

Iemand sugesties, want ik verwacht dat deze bobine ook weer stuk gaat.

Auto is verder goed onderhouden, bougies zijn goed, km. stand is 268.000 km.
Auto heeft DIS ontsteking.

colorful

Geplaatst door colorful (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

bougiekabels een tehoge weerstand?

colorful (0), 13 jaar geleden

Hallo Maarten,

Bedankt voor je reaktie.

De auto heeft DIS ontsteking, bobine staat dus direkt op de bougies, geen bougiekabels.

De verbinding sokken tussen de bobine en de bougies zijn er ook nieuw op gekomen.
Ik heb nu voor de zekerheid naast de bobine ook de verbindings sokken weer vervangen.

Verder auto uitgelezen en de storingscodes die er in zaten zijn gewist.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

oke,op h base stond nog een andere bobine. is het elke keer dezelfde 'uitgang' kapot? kun je weerstand meten tov elkaar.

colorful (0), 13 jaar geleden

Ik weet niet welke uitgang de eerste keer stuk was, omdat deze niet door mij vervangen is. (door de ANWB gedaan)

Ik heb er nu ivb. tijdgebrek (ik ga bijna op vakantie) en gebruikte bobine op gezet in plaats van de nieuwe die ik er op gezet had.
Maar even afwachten of hij weer stuk gaat, het is natuurlijk mogelijk dat de eerste nieuwe bobine gewoon niet ok was.

Als hij weer kapot gaat, dan moet ik echt zoeken.
Zou het aan een doorgesleten draad kunnen liggen?
Of kan de ecu een verkeerd signaal geven?
Slechte massa?

Iemand die dit een keer heeft meegemaakt?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.