Goedenavond collegas.
In de werkplaats een saxo 1.6 16V welke volgens mijn mening met defecte dynamo binnen kwam, laad spanning maar 12,6V.
Dynamo vervangen, laad spanning nog steeds 12,6V.
Meting aan dynamo levert ook 12,6V op.
Auto op contact D+ En accu + 1,5V
auto gestart D+ En accu + 12,6V
Auto op contact D+ accu + weerstand 50ohm
Helaas is er op autodata geen schema van dit model te vinden over de schakeling/bekrachtiging.
Enige tips?!
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Plaats het chassisnummer eens . Misschien kan ik iets bij PSA .
hallo Rene, het chasis nummer:
VF7S6NFXF57168706
heb ondertussen nog een kabel vanaf de accu met een lampje ertussen naar D+ gelegd, maar ook dan laad de dynamo niet bij, word deze dynamo wellicht anders dan normaal bekrachtigd!!
Bericht via E-mail .
Hoi Peter ,
De schema,s zoals afgesproken .
1320 = motor ECU
BSI1 = zekering / relaiskast links onder het stuur.
BM 34 = zekering / relaiskast onder de motorkap .
Onderaan deze BM 34 zitten ook een aantal zekeringen .
Kast even démonteren .
Heb je die al gecontroleerd ?
Succes.
De dikke + kabel klem 30 is onderbroken of slecht contact. Die van de alternator naar de starter gaat. Kan niets anders zijn.
Hallo gova, ik ben nog steeds opzoek naar het probleem, maar snap niet waarom je hier zo zeker van bent?
Ik heb namenlijk op mijn D+ 1,2V wanneer de auto op contact staat, ik ga er zelf van uit dat in deze aansturing het probleem zit, waarom kom jij hier niet op uit?
Begonnen met de D+ kabel te volgen.
Losgenomen van de dynamo, daarna met de multimeter proberen te achterhalen naar welke zekering de D+ loopt,
nu blijkt dat de multimeter bij nagenoeg elke zekering in de zekeringkast piept, volgende punt van verwarring helaas!
Probleem is uiteindelijk gevonden; de kachelweerstand!
Toen ik uiteindelijk relais 4 onder het dashbord verwijderde waren de ‘verbindingen’ tussen alle kabels weg.
Dit relais leidde me uiteindelijk dus naar de kachelweerstand, deze stekker losgetrokken en de dynamo laad weer bij!
Bedankt voor het meedenken!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar