close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën SAXO: Bendix voorremtangen te vervangen dor Ate?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

De ontluchtingsnippels van beide Bendix voorremtangen zijn afgebroken waardoor de remmen niet ontlucht kunnen worden. Daarom overweeg ik beide Bendixen te vervangen door Ati tangen die van dit euvel geen last lijken te hebben en gemakkelijker 2e hands te vinden zijn. Moet er buiten de remschijven (die bij Ate geventileerd zijn) nog rekening gehouden worden met andere ombouwperikelen of kan deze wissel zonder problemen worden uitgevoerd?

Geplaatst door

gm3786 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als alles passend te krijgen is en de diameter van de hidraulische plunjers is dezelfde als de oorspronkelijke? lijkt hrt mij geen probleem

De als probeer ik juist achter te komen. Diameter plunjer lijkt me geen issue omdat klauwen in de regel compleet worden aangeboden. Aangezien zowel Bendix als Ate remsystemen op Citroen Saxo en Peugeot 106 zijn toegepast verwacht ik dat het wel mogelijk is maar aangezien ik deze klus doe voor iemand die niet zoveel geld heeft wil ik er zeker van zijn dat ik geen can of worms opentrek met allerlei onvoorziene kosten voordat ik iets koop.

gm3786 0

6 jaar

waarom dan niet proberen de nippel er uit te krijgen? mooi rond gaatje beetje verwarmen en dan met torkx er uit draaien.

Highway 670
badge

6 jaar

Als dat had gewerkt had ik hier deze vraag niet gesteld

gm3786 0

6 jaar

Nou nou , ik zal niet zeggen dat je het niet goed gedaan hebt , maar de vakman lukt het altijd , een goede brander zuurstof/acethyleen, snel goed warm maken , snel afkoelen met koud water een tikje recht op het kopje en je draaid hem er zo uit.

Zucht, ik stel een duidelijke vraag en ontvang daarop graag een terzake doend antwoord in plaats van informatie waar ik niks aan heb.

Daarom nog maar een keer :
Moet er bij het vervangen van Bendix door Ate remklauwen en schijven nog rekening gehouden worden met andere dingen behalve klauw en remschijf?
Zoja welke?

gm3786 0

6 jaar

Als de oppervlakte van de plunjers anders is is ook de remdruk anders...Wat daarvan in dit geval het gevolg is weet ik niet. Misschien merk je niets of is de verhouding remdrukken voor en achter zoek, met allemaal vervelende gevolgen.

Zijn gewoon te gebruiken.En de informatie waar je niets aan hebt,komt waarschijnlijk omdat je niet echt ter zake kundig bent.
Ferry

ferdinand 60

6 jaar

Arrogante reacties is wel het laatste waar ik op zit te wachten maar mooi dat ze te gebruiken zijn

gm3786 0

6 jaar

Als je een kenteken had in gevoerd had ik bij een leverancier gekeken. De volgende keer als iemand je een tip geeft moet je niet meteen arrogant reageren. We proberen je te helpen en geven geen arrogante reactie's.

Ik sluit me aan bij Cor als de zuiger de zelfde diameter heeft zou het kunnen, maar als het remsysteem van Bendix is kan Ate het misschien niet eens maken. Als Ate ze wel maakt is het wel mogelijk dat de leverancier ze moet bestellen en dat ze duurder zijn.

Ik hoop dat hier mee de lucht geklaard is. Succes problemcar team

Highway 670
badge

6 jaar

Je kunt het zien aan de vorm van de remblokken , welke heb je vierkante met oogjes of langwerpig met haakjes?

Ik heb eens een beetje gegoogeld de remklauwen die ik vind van bendix zijn totaal anders dan van ate ?
Maar zonder kenteken blijft het gissen.
Als je al wilt vervangen zul je denk ik alles moeten vervangen , ook de houder waar de remklauw aan vast zit.

[quote=gm3786]Arrogante reacties is wel het laatste waar ik op zit te wachten[/quote]

Ik begrijp je frustratie maar probeer rustig te blijven.
De gestelde vraag is ook niet een alledaagse vraag.

Het gaat je vast lukken het euvel op te lossen, maar de toon maakt de muziek.

Account Beheer
Problemcar

Typespecificatie was duidelijk genoeg maar hou het verder wel voor gezien hier.
Citroën SAXO
bouwjaar: 2000
brandstof: benzine
motorcode: KFX
transmissie: handmatig
cilinderinhoud: 1400cm3
vermogen: 55kw

gm3786 0

6 jaar

[quote=gm3786]Typespecificatie was duidelijk genoeg maar hou het verder wel voor gezien hier[/quote]


Hapklare brokken zijn natuurlijk veel lekkerder.....
Het is ook allemaal zo moeilijk, 4 dagen discussiëren ?

Pak 2 gebruikte, complete remklauwen en remzadels, en hopla klaar = kees

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.