close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C3: Nokkenas- en krukassensor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HFX, Motorinhoud (cc): 1124, Vermogen (kw): 44

Is er een verschil van nokkenas - en krukassensor voor de Citroen C3 1124CC ? Er zijn verschillende merken, ik weet niet als ik sensoren bestel of deze passen.
Is de locatie van deze sensoren moeilijk te vinden bij de motor ?

Geplaatst door

JohanPete (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ondanks dat dit je derde topic is neem ik aan dat het nog steeds om dezelfde c3 gaat, deze auto heeft geen nokkenassensor. krukassensor kun je gewoon op kenteken bestellen als je zou willen, maar kun je niet beter eerst eens diagnose (laten) stellen? ik zou eens bij de basis beginnen, en de timing en de compressie controleren om mee te beginnen. ook inwendige vervuiling van inlaatkanalen en eventueel kleppen komt af en toe wel eens voor. je zegt de injectoren te hebben schoongemaakt? dat gaat in principe zelf niet. je zou ze eens kunnen laten testen en/of ultrasoon laten reinigen.

Ik neem aan dat de timing mede geregeld wordt door de krukassensor deze kan ook de P0300 foutmelding veroorzaken.

JohanPete 0

6 jaar

ik bedoel of de distributie correct op tijd staat. de krukassensor bepaalt de timing niet hoor, dat doet het motorstuurapparaat mede door het signaal wat de krukassensor doorgeeft.(toerental)

Kan de distributie riem verlopen meestal breken deze , de riem zou nog 40.000 km mee moeten voordat deze vervangen moet worden.
Ik heb een compressietest set besteld. In het weekend mijn kleppen controleren of de afstelling nog correct is , het viel mij op dat er inderdaad roet vervuiling zat in het gat waar de injector van de tweede cilinder in zit in de cilinderkop. Dit zou best wel het probleem kunnen zijn. Volgens mij is de oorzaak de E10 benzine die ik regelmatig tank in België.

JohanPete 0

6 jaar

Beste ,
In het instructieboekje staat niet vermeld dat een HFX motor geschikt is voor E10 brandstof .
Er staat geschreven : alleen geschikt voor loodvrij .

Alle Citroën modellen vanaf bouwjaar 1 januari 2000 zijn geschikt voor het gebruik van E10.

Bron: http://www.e10check.nl/auto/citroen/

Hans4040 1285
badge vip badge

6 jaar

Eerst even pootjes in stekker controleren of deze nog voldoende klemmen door het bewegen van de motor gaan deze wel eens een beetje open staan terug buigen met een klein pennetje , ook kun je de sensor even loshalen en evt vervuiling van het opname kopje afhalen zomaar vervangen is een beetje kort door de bocht.

rob 250 0

6 jaar

Zaterdag as. compressie testen , wat zijn de compressie waarden van de cilinders?

JohanPete 0

6 jaar

Zie andere topic van u .

Oplossing zie andere topic storing P0110

JohanPete 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.