close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xantia: NOODLOOP 2.0 HDI 2001

Bouwjaar: 2001

Ik heb in de werkplaats 2.0 hdi , gaat direct in noodloop
bijgevolg geen vermogen.
even uitgelezen, krijg als storing luchtmassameter en turbodruk !
lmm. vervangen + storing gewist.
dit heeft even gehopen, maar na het warm rijden ging hij terug in noodloop, met als gevolg geen vermogen.
even opnieuw uilgelezen, met als storing turbodruk - storing in sercuit laaddsensor A.
zou dit mogelijk kunnen zijn dat de turbo defect is of eventueel zou kunnen dichtgeslibt zijn.
voor zover ik weet zijn er dat ik weet toch relatief weinig problemen met de turbos van hdi.
iemmand sugesties ?
dank alvast.
Groeten Raf.

Geplaatst door

romeoraf (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is dit een 110 pk ? Als dat zo is dan lijkt er op dat je turbodruksensor stuk is . Of de bedrading er van. Controleer verder het gehele overdruk circuit op lekkage . Hoor je hem blazen ? Intercooler gaat ook nog wel een stuk.

T luteijn 0
badge

18 jaar

Wij hebben een vergelijkbaar probleem gehad.
De turbo van deze auto heeft een dmv vacuum gestuurde waste- gate.
Hierdoor wordt de turbodruk min of meer geregeld. In ons geval was er vacuumlekkage, zodat de waste-gate onvoldoende bediend werd, met als gevolg een te lage turbodruk, en daardoor storing en noodlop etc.
Geen vacuum zorgt nl. voor een maximaal geopende waste-gate.
Controleer dmv testkast of er verschil is tussen 'berekende laaddruk' en 'laaddruk'.
Als dit zo is bedien dan de wastegate mbv een vacuumpomp rechtstreeks, haal je de druk dan wel dan is het waarsch. de vacuumbediening die lekkage heeft.
Haal je de druk dan nog niet dan is er mischien lekkage in het inlaatcircuit, zie reactie dhr Luteijn.

Kan ook een door vervuiling vastzittende turbo zijn.

Siem Bijman 680
badge vip badge

18 jaar

Ik heb de druksensor vervangen +klep bediening wastegate,
je merkt dat er een verbetering was maar na een tijtje komen de zelfde foutcodes terug.
ook heb ik alle vacuum slangetjes gecontroleert op vacuum, deze bleken na de test allemaal in orde , ik heb ook de lmm vervangen ook zonder resutaat.
ik heb nu alle foutcodes gewist en een product toegevoegd om egr klep te zuiveren.
Blijkt nu stilaan verbetering in te komen.
ik ga ook nog het vacuumklepje egr vervangen kijken wat dat geeft.
ik hou jullie op de hoogte.
Gr. Raf.

romeoraf 0
badge

18 jaar

Probleem opgelost, de fout een gebroken kabel in de kabelbundel motor manegement systeem.
het was het witte draadje van het secuit van de turbodruksensor dat geknapt was in een bocht van de kabelgoot aan de voorkant van de motor.
bijna niet te zien !
Ik heb uiteindelijk alle aansluitingen van en naar de ecu doorgemeten met hulp van het electisch schema, en uiteindelijk het euvel kunnen herstellen.
Dit in samengang van een verkeerde tankbeurt met zeer slechte diesel ( veel water ) met tot gevolg een defecte hoge drukpomp, en het geen daarmee samenhangt toch een hele klus.
Men zou dan gaan denken wat we over het hooft hebben gezien bij de ene herstelling en dan uiteindelijk toch op de verkeerde plaats gaan zoeken.
dank voor het meedenken.
Groeten Raf.

romeoraf 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.