Citroen C3 2008: O2 sensor

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFV, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 54

Storing O2 sensor 1/1 P0132

JohanPete

Geplaatst door JohanPete , lid sinds 4 jaar geleden

5 Reacties

JohanPete, 7 maanden geleden

Kan dit ook aan de brandstoftoevoer liggen of injectors?

    Ik heb wel injector vloeistof aan mijn benzine toegevoegd om mijn injectors te reinigen , de nieuwe E10 brandstof is ook niet fijn voor de motoren - JohanPete, 7 maanden geleden

oldford PRO, 7 maanden geleden

In theorie misschien wel, maar dan is het mengsel veel en veel te rijk.
In zo'n geval zou je een behoorlijk hoger brandstofverbruik hebben en zwarte wolken bij gas geven.
Tevens zou ik verwachten dat je dan ook zo'n zelfde foutmelding krijgt voor de 2e lambdasonde.

Meestal is dit een defecte lambdasonde en/of kortsluiting in de bedrading van die lambdasonde.

Beste antwoord, geplaatst door JohanPete, 7 maanden geleden

Alle stekkerverbinding los gemaakt , bedrading naar de O2 stekker doorgemeten ook onderling(sluiting) geen problemen gevonden. Stekker en stekkerverbindingen schoongemaakt en ingespoten , alles weer gemonteerd en geen storing meer waargenomen. Motor management lampje gaat nu uit. Bedankt voor de reactie oldford

JohanPete, 6 maanden geleden

Emissiestoring O2 sensors is weer terug gekomen
P0132 : Cilinder-rij1. Sensor 1 spanning te hoog , 0,079 - 1.241 V
Arm naar rijk en Rijk naar arm 0,449 V
P0136: Lambdasonde onaanneemlijk signaal Bank1 sensor2
0,704 - 1,168 V Rijk naar arm 0,420 V
Arm naar rijk 0,479 V
P0138: Lambdasonde te hoog signaal Bank1 Sensor2

Zou dit komen door een verkeerde mengverhouding van lucht brandstof , injectors , de E10 benzine, of zijn de O2 sensors kapot? Bougies heb ik al vervangen en steker verbindingen heb ik schoongemaakt en in gespoten

oldford PRO, 6 maanden geleden

Beide lambdasondes geven nu een te hoog signaal af.
Dat KAN komen door een te veel te rijk mengsel.
De oorzaken: defecte sensor, valse lucht inlaat, mechanisch, etc.

Ik zou wel eens fimpje willen zien van de signalen van beide lambdasondes bij warme motor op diverse toerentallen. Misschien dat dat helpt om betere conclusies te trekken.
N.B.: Wel voor ieder filmpje de foutcodes verwijderen, anders werkt de lambdaregeling niet.

E10 heeft hier volgens mij niets mee te maken. Bij E10 is het mengsel juist iets armer (2-3%) in de basis.

    Kan dit ook liggen aan een kapotte of versleten injector, ik heb namelijk dat de motor stationair erg onregelmatig loopt af en toe een beetje stottert - JohanPete, 6 maanden geleden
    Ja, met heel veel nadruk op OOK. - oldford PRO, 6 maanden geleden
    Ik ga van de week eerst een sleutel kopen om de lambdasondes te demonteren. Misschien zijn deze erg vervuild waardoor ze niet meer goed werken - JohanPete, 6 maanden geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.