Goedemorgen,
Ik rij nu een maandje of 4 a 5 in een C4 coupe 1.4 uit 2005. Echt hele grote problemen nog niet gehad, wel storing cruise control wat door garage is verholpen door nieuwe rempedaalschakelaar (deze kraakt en piept momenteel alweer dus moet ik daar weer een oplossing voor bedenken).
Maar een enorm groot minpunt waar ik momenteel mee loop is het volgende
..
Iedere ochtend als ik op sta, in mijn auto stap en weg wil rijden rijd die auto zo verschrikkelijk rot. Stoot, hapert, reageert niet / half op mijn gaspedaal. Hij slaat niet af, dat niet, maar hij reageert soms totaal niet op mn gas.. Enkele seconden later wel. Gevaarlijk aangezien ik elke ochtend een kruising over steek. Soms ruik ik ook kort een benzinegeur
Na een seconde of 10 is het een stuk beter maar eigenlijk de minuten daarna als ik bijv op een drukke weg filevorming heb en dus laag in toeren zit en dan telkens iets gas moet geven stoekt en hapert die auto een eind in de ronde, dat is echt abnormaal
Soms reageert ie ook een fractie van een seconde later op mijn gaspedaal. Als hij dan reageert schudt de auto soms ook nog wel even bij t gas geven
Ik vroeg me af of dit door middel van software updates opgelost kan worden? Heb her en der daarover gelezen namelijk. Hier in de regio rekenen ze best wat geld voor updates en dat soort ongein, en daar ik net een huis gekocht heb kan ik dat eigenlijk niet missen dus zoek ik iets zekerheid. (in hoeverre dat kan)
Ik weet dat die auto de laatste 2 jaar redelijk heeft stil gestaan en niet verkocht is geweest verder. Heb hem ook van een particuliere handelaar gekocht. Heb hem ook nog geen beurt gegeven tot nu toe, omdat de interval nog op 11000 km staat. De huidige KM-stand is 122900.
Punt nummer 2 is het motorgeluid. Heb er wat mensen naar laten luisteren en sommige hier zeggen ook dat het normaal is dat ie iets mee fluit, maar ik vind het gierende en meelopende geluid van de motor (¿?) wel eng eigenlijk. Hoe hoger in toeren des te meer je dat siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hoort
Ik heb geen idee waar het weg komt, kan het namelijk niet goed plaatsen. Misschien riemen? Of een pomp ofzo? Gevolg is wel dat ik vrijwel altijd met zwetende handen zit te sturen, misschien wel wat angst dat er wat kapot gaat of zo. Niet fijn in ieder geval
Als 3e het geluid van de achteras als ik over drempels heen ga. Het geluid is vrij bonkerig dan
. Beetje pok pok achtig. Kan dat duiden op slechte veringen of schokdempers?
Is dit een bekend probleem?
Afgelopen week heb ik 2x melding 'laag motoroliedruk niveau' of iets wat daar erg op lijkt (afijn, de kennis zullen weten wat ik bedoel).
Deze melding kwam voor een duur van 1,5/2 seconden en verscheen toen ik een scherpe bocht in ging en enkele dagen later toen ik over een vrij ruige drempel ging.
De vorige auto heb ik weg gedaan om alle onkosten die eraan zaten te komen te vermijden, en heb ik voor mijn doen redelijk geinvesteerd in een nieuwe auto. Echter begin ik nu toch wel lichtelijk te zweten dat dit gezeur mij alsnog gaat overkomen. Heb zelf niet echt heel veel kennis van auto's.
Wat zijn jullie tips met de winter in het vooruitzicht?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat beteft je motorprobleem:
Een update heeft alleen zin als het nog nooit goed is geweest, maar dan zou de fout al meer dan 8 jaar bestaan.
Lijkt mij eerder een koelvloeistof temperatuur sensor die koud verkeerd aan geeft.
Een keer koud laten uitlezen en dan de sensor waardes goed bekijken kan de oplossing brengen.
Wat betreft de oliedruk: heb je het oliepeil al gecontroleerd?
Oliepijl gecheckt, deze is wel goed, precies tussen min en max in.
11 jaar
bonkend geluid achterkant rubbers van schokdempers die losgelaten hebben a.d. bovenzijde
inhouden temperatuurmeter controleren parameters controleren kijken welke storingen aanwezig zijn m.m.computer
oliedruk te laag
vervang het oliefilter inwendig kan er wel iets defect zijn een vierkantje inwendig afgebroken
Dit weekend beurt gegeven. Oliefilter vervangen, olie ververst naar 10w40, bougies vervangen, luchtfilter vervangen, interieurfilter vervangen.
Waar zit de temperatuursensor? Deze vervangen een optie? Of komt het probleem van de computer uit?
Heeft dit ook te maken met het feit dat ik een beetje benzine ruik in de auto als ik net gestart heb en wegrijd... ?
11 jaar
Ik heb ook als ik bijv de auto in zijn 1 zet omdat ik een rotonde nader en dus rustig laat rollen, waar dan mensen over moeten steken, als ik daarna dan gas geef hoor je hem echt voor een seconde aanzuigen en dan pas komt er beweging in, zwaar irritant.
Alsof de benzine van achter moet komen of zo. wat zou dit in hemelsnaam kunnen zijn?
Citroen reeds gebeld, kunnen pas eind volgende week tijd voor me vrij maken. Komt iemand met een Citroen dit bekend voor???
11 jaar
Volgens mij hoort er een 5w30 vol syntheet in
Gasklephuis vervuild , watertemperatuursensor misschien defect , maar eerst maar eens uit laten lezen , en van daaruit verder gaan .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar