close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroen C3 2002: OBD code P0204 en P0300

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HFX, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

Heey mensen,

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen. Onlangs een citroen C3 aangeschaft. Loopt motorisch goed voor zover ik kon achterhalen, heb alleen een motormanagement lampje branden dus gelijk laten uitlezen bij een vriend.

Hier kwamen er 2 foutcodes naar boven. De P0300 random/multiple cilinders misfire... Kon redelijk wegkomen maar harder dan 120 ging die niet...

Na een paar dagen kon ik ineens niet meer harder dan 40 en begon het motormanagement lampje te knipperen. Uiteindelijk bleek er een lek in 1 van de slangen te zitten en na dat gerepareerd te hebben had die weer redelijk vermogen. Het motormanagement lampje brandde weer zonder te knipperen.

Nu heb ik de p0300 foutcode eruit gekregen door de bougies te vervangen, ik merk dat de auto nu makkelijker optrekt vanaf een laag toerental, probleem is dat ik de p0204 cilinder 4 malfunction er niet uit krijg. Wat zou dat nog eventueel kunnen zijn? Zal ik de hele bobine moeten vervangen?

Geplaatst door

Django023 (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer of cilinder 4 inderdaad geen vonk produceert.

P0204 is een fout op de brandstof injector van cylinder 4.
Als er iets mis is met die injector (of bedrading) dan kan er wel eens te weinig of veel te veel brandstof ingespoten worden en dat kan een misfire veroorzaken.

oldford 0
badge

3 jaar

Dus het beste is de brandstof injector te vervangen van cylinder 4? Of moet ik dan gelijk alle brandstof injectoren aanpassen?

Django023 0

3 jaar

Ik zou eerst de injector weerstand (laten) meten en dan de bedrading (laten) doormeten. Injectors zijn nu ook niet direct goedkoop.

oldford 0
badge

3 jaar

Enig idee wat de kosten zijn ongeveer bij een garage om de injector en de bedrading te laten doormeten? En is het heel lastig om de bedrading zelf te repareren? De injectoren vervangen kan ik zelf nog wel.. eventueel even langs de sloop voor een andere brandstof injector...

Django023 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.