Mijn onlangs gekochte Saxo bleek olie in het kvs-reservoir te hebben en de voorkant van de motor was nat van de olie.
Intussen hebben we de koppakking, distributie, waterpomp en klepsteelrubbertjes vervangen. Verder het koelsysteem gereinigd met Wynn's cooling system flush.
Na 500 km zit er wederom olie bij de koelvloeistof. Het oliepeil is 5 mm gezakt. De voorkant van de motor is wel schoon gebleven.
De cilinderkop hebben we vanwege tijdsgebrek niet laten vlakken. Wat is jullie ervaring met wel/niet noodzaak van vlakken van de kop in deze gevallen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat zal dan je probleem zijn. Of is de kop ergens gescheurd. Als je de kop had bij een revisiebedrijf gebracht had, zou het euvel ontdekt zijn. Dus deze keer niet haasten, maar het werk grondig doen.
Intussen ontdekt dat linksonder op de kop wat olie is gelekt. Dit is een aanwijzing dat de pakking niet goed afdicht en dus de kop blijkbaar krom is. Fijn. :-(
Ik zal de kop na laten kijken en vlakken. Ik laat het resultaat wel weten.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar