telkens na een langere rit komen vuldop en peilstift los, heb al twee nieuwe doppen geplaatst , maar probleem blijft.
oliepeil al onder maximum afgevuld, helpt ook niet.
carterverluchting blijkt ook allemaal ok.
iemmand raad.!??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is inderdaad echt goed gecontroleerd of er geen te grote overdruk in het carter ontstaat, ook bij warme motor? dit omdat de peilstok ook loskomt. En is de schroefverbinding van de dop in het klepdeksel nog wel goed ? als deze niet strak zit helpt een nieuwe dop ook niet.
Ben trouwens wel benieuwd of je ook last hebt van olie in het inlaatkanaal naar de turbo en/of oliedruppen onderaan het turbo huis? zie eerdere items over carterdruk en olielekkage van de HDI ook onder Peugeot.
heb het deksel ook al vervangen!
heb inderdaad ook olie onderaan het turbohuis + olie in inlaatkanaal.
heb bij peugeot gaan kijken, maar vindt daar niets over carterdruk!toch geen directe aanwijzing voor een oplossing.
De oliepielstok durft er ook wel eens uit te komen doordat het geluidsisolatie deksel (deksel bovenop de motor met citroën embleem er op) los komt. het komt namelijk nogal eens voor dat één van de vier rubber bevestigingspunten afscheurt. Gevolg, door trillen van het losliggede deksel komt de pijlstok er uit.
20 jaar
hoe verklaar je dan de loskomende olievuldop ?
De olievuldop is een schroefdop met banjenetsluiting als ik mij niet vergis. Deze kan dus onmogelijk door overdruk in het carter los komen. Heeft u al gekeken of de rubber paking in de dop niet mist?? Als deze mist trilt hij namelijk los.
20 jaar
De oliepielstok durft er ook wel eens uit te komen doordat het geluidsisolatie deksel (deksel bovenop de motor met citroën embleem er op) los komt. het komt namelijk nogal eens voor dat één van de vier rubber bevestigingspunten afscheurt. Gevolg, door trillen van het losliggede deksel komt de pijlstok er uit.
Ditzelfde zou ok met de olievuldop kunnen gebeuren volgens een citroen dealer in duitsland, die bij mij 4 rubbers heeft vernieuwd
16 jaar
Ik vijl dan het 'veiligheidspal' van de olie vuldop af, dit voorkomt dat men de vuldop niet te vast draait, na afvijlen kan men die vaster draaien zo los ik het toch op.
De beste oplossing is de 4 rubbers vernieuwen zoals Aart en picasso al zeiden, er zijn er vast 1 of meerdere afgebroken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar