Citroën C5: piepende achterremmen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

beste collega's ik heb een citroen c5 waar de achterremmen blijven piepen ik heb schijven en blokken vervangen plus de bouten en heb de corrosie verwijdert maar het probleem blijft zijn er nog andere type remblokken aan te bevelen ? wie kan mij helpen groeten peter

beverwijk

Geplaatst door beverwijk (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

runtoteun (0) PRO, 14 jaar geleden

Goedendag,

Ik maak steeds vaker mee dat met Valeo-blokken de remmen piepen, heel vervelend eigenlijk. Na het
monteren van Bosch-blokken probleem vrijwel altijd opgelost.

Succes,

Teun

sleutelaarke (0) PRO, 14 jaar geleden

eventueel zachtere remblokken steken
harde remblokken hebben de neiging om sneller te gaan piepen
hierdoor zal slijtagen aan de schijven ook verminderen remblokken zullen wel iets sneller op zijn dan

beverwijk (0) PRO, 14 jaar geleden

Dag collega's ik krijg straks de auto weer ik heb orginele blokken en zal straks ook een zachtere variant bestellen en hopen dat het opgelost is jullie horen nog van mij alvast bedankt

beverwijk (0) PRO, 14 jaar geleden

beste collega's het probleem is opgelost ik heb remblokken achter vernieuwd bosch bp326 +antie piepplaatjes after sales interventie citroen onderdeelnr 440721 ik heb samen met de klant gereden en het proleem is weg en mocht het onverhoopt toch weer anders worden dan horen jullie het wel alvast bedankt groeten peter

Sus11208 (0), 14 jaar geleden

Ik heb 36 jaar een wagenpark onderhouden bestaande uit VW Audi en Mercedes.
Ik monteer remblokken altijd ingevet met speciaal vet van Bostic (Never seez grijs vet) ze gaan niet meer vastzitten en piepen niet meer.
Het piepen word veroorzaakt door alle raakvlakjes met de remklauw (die roestvorming vertonen) dus achterkant van de blokjes invetten met een beetje vet geen klodders natuurlijk, en de twee zijkanten van de blokjes (alleen op het metaal niet op de bekleding).
Als je nieuwe remblokjes droog steekt zoals in de fabriek dan zullen die niet piepen totdat door de trilling van de blokjes de verf ergens is weggeschuurd en dan begint het piepen, doordat bij licht remmen het metaal van het blokje minimaal over het zuigertje en over de raakvlakken van de remklauw trillen krijg je het piepen, druk je harder op de rem houd het trillen op en ook het piepen.
Met een zo een pot doe je een hele hoop remmen en je zal zien dat je geen terugkomers meer zal hebben met piepende remmen, het kost je haast geen moeite om ze een beetje in te vetten.
Nadeel voor de garagisten is dan weer dat ze pas terug binnen komen als de blokken versleten zijn en niet als ze half versleten vast in de remklauwen zitten, of dat de klant zot word omdat hij denkt met een trein te rijden.
Antipiep plaatjes hebben zowat het zelfde effect omdat er op de achterkant van de blokjes een plaatje zit of een laagje die ook het schuren verminderd, maar aan de twee zijkantjes van de blokjes zit nog altijd niets en dat kan nog altijd het piepen veroorzaken.
Ook blokjes met antipiep werden door mij van een beetje vet voorzien.
Als u de juiste naam van het produkt wil weten mail me maar ik heb ergens nog een pot staan (ben in 2004 gestopt).
Het piepen word ook niet veroorzaakt door de bekleding van de remblokjes zelf zoals dikwijls beweerd word.
Ook gebruikte ik steeds remblokjes van ATE wat volgens mij de beste vervangers zijn die je vind. (als er bij mercedes problemen waren werd dat steeds met ATE materiaal opgelost).

beverwijk (0) PRO, 14 jaar geleden

Dag Frans bedankt voor de extra informatie het probleem is gelukkig opgelost maar mocht ik nog eens zo'n probleem krijgen dan kan ik het altijd proberen waar kan ik dit spul kopen ? ik gebruik kopervet bij auto's zonder abs en dat blauwe spul voor abs bedankt groeten peter

Sus11208 (0), 14 jaar geleden

Het is van Bostik en heet Never Seez verder staat op de pot met borsteltje Anti seize and lubrication compound.
Het is bestand tegen temperatuur tot 1800 graden Farenheit.
Cataloog nr NSBI-16.
Elke grote leverancier van autoprodukten zal dat wel kunnen leveren dacht ik zo, bij ons kwamen diverse leveranciers over de vloer van buskens en potjes maar ik dacht dat wij het hadden van Jansen Geerincx te Turnhout.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.