Twee weken geleden is de Saxo van mijn vrouw voor de APK en een grote beurt geweest. Nu rijdt zij er een weekje mee en is het sindsdien al 3 keer voorgekomen dat de auto er op de rijksweg plotseling mee ophoudt. Het motorlampje gaat dan branden en alle meters slaan naar "0" en de auto houdt ermee op. Als ze dan de vluchtstrook oprijdt en de auto tot stilstand laat komen, de sleutel omdraait en de motor opnieuw start, dan doet 'ie het gelijk weer en kan ze weer verder rijden tot het volgende "incident". Wie weet hoe dit kan en wat hieraan gedaan kan/moet worden? Kan dit iets met het reguliere onderhoud te maken hebben? Na wat "voorvallen" begint het vertrouwen van mijn vrouw in haar garage te tanen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor de beurt was er niets aan de hand tot en met een week na de beurt ook niet er is in de auto gewoon een storing opgetreden wat niets met de beurt te maken heeft maar gewoon pechdit zal onderzocht moeten worden
welke storingen zijn er in het geheugen opgeslagen??
bobine defect??
heeft het te maken met het contactslot dit zijn allemaal vragen
Vandaag kijkt de garage er naar. De klachten dateren al wel van direct na de beurt, wij waren alleen pas vorige week terug van vakantie. Nu - na één week er mee rijden - is het euvel al drie keer voorgekomen. Overigens brandt het acculampje en niet het motorlampje. Onze garage is een algemene, dorpse garage met niet zulke uitgebreide faciliteiten. Bovendien hebben we de laatste tijd wel heel vaak meegemaakt dat onze auto´s problemen vertoonde nadat deze bij de garage waren geweest. Het zou teveel tijd en ruimte kosten om daar hier nu uitgebreid op in te gaan, het zijn prima lui en het kán toeval zijn, maar je zult begrijpen dat mijn vertrouwen wel een beetje begint te dalen. Gisteren de accu en de dynamo doorgemeten, die lijken allebei nog helemaal goed. De garage denkt aan een kabelbreuk ergens en zoekt vandaag verder.
17 jaar
hallo ik heb dit al eens meegemaakt dit was in mijn geval het contactslot je kunt dit vaststellen
door de motor te starten en dan de sleutel een stukje door of terug te draaien
als hij er mee ophoudt is het het contactslot
of als het probleem zich voordoet de sleutel even doordraaien
17 jaar
ik heb dit ook ik kocht een saxo diesel van particulier de eerste 3000km geen probleem laat een groot onderhoud doen en riemen vervangen en heb het al 2 keer voorgehad moet zeggen doet raar als je op de autostrade een frit neemt tegen 80 km per uur en plots valt alles uit ook servo kan je verzekeren het is sleuren aan je stuur voor op de baan te blijven al aan de computer gelecht geen storingen gevonden nu is het al een tijdje geleden ik vul mijn brandstof tank voor hij half leeg is omdat ik het vroeger had als ik hem onder half weg reed en nu ik hem optijds bijvuld heb ik het nog niet gehad
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar