Distributieriem moest vervangen worden. Echter, voor het aftekenen is de centrale krukasbout losgedraaid. (Stom, maar zulke dingen gebeuren he) Nu is het krukastandwiel niet meer vastgeklemd op de krukas en kan deze dus zijn verdraaid. We hebben nu een afstelpen voor het blokkeren van de krukas besteld en die moet in het vliegwielhuis gestoken worden, maar daar is geen gat voelbaar, dus zal de krukas toch wat verdraaid zijn vrees ik. Is iemand bekent of dit blokkeerpunt het BDP 1e cilinder is? Dan kunnen we hem misschien via een bougiegat voelen en zo voorzichtig daarnaar toe verdraaien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Siem, volgens Autodata moet je de krukas met de klok meedraaien tot de blokkeerpen in het gat valt.
Of dat BDP is staat er niet bij.
mvg,
Hans.
Is mij ook overkomen, via bougie bdp opgezocht en distributie afgesteld.
Achterzijde motorblok zit een gat van ongeveer 28 of 30 mm
In mijn afstelset zitten 2 typen borgpen 28 mm met een punt van 8 mm en 30 bij 9 mm.
Deze borgpen heb je echt nodig om de krukaspoelie goed vast te zetten.
Gerard.
Inderdaad zit het afstelgat op BDP en via een bougiegat gevonden.
Thx!
Vandaag hebben we het afstelgereedschap gekregen en wat blijkt: het afstelgat op BDP is een ander gat dan deie waar de pen in hoort te vallen. Bij deze franse auto ( en dat schijnt vaker bij franse merken te zijn) is het afstelgereedschap zo geplaatst dat de zuigers allemaal halverwege staan en niet zoals ik meen bij Ford de 1e cilinder op BDP.
En dat is dus wel belangrijke informatie voor wie hetzelfde overkomt.
klopt idd. tja, het moet bij die fransen altijd net ff anders he.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar