Beste allemaal,
Ik heb sinds 2009 een Citroen C3 (2003).
In 2009 had ik een probleem met het storingsmanagement, en toen is mijn luchtpomp vervangen.
Een paar dagen geleden kreeg ik weer een storing, ik ben meteen naar een garage gegaan. Deze gaf aan dat het weer om een storing met de luchtpomp was (code p0411). Ze zeiden dat het diverse onderdelen kunnen betrekken, een relais, motorluchtinjectie of PSF1.
Ik kreeg te horen dat de luchtpomp vol water stond en dat die vervangen zou moeten worden.. Is dit normaal na 2,5 jaar tijd?? Daarna zei hij dat de motor vervangen moet worden. Is dit hetzelfde, de luchtpomp en de motor? Ook werd er gezegd dat er door inwendige sluiting nevenschade KAN zijn ontstaan aan de PSF1.. Dit weet men echter pas nadat de nieuwe motor is geplaatst.. De totale kosten als ook de PSF1 vervangen moet worden: 950.. Een aardig bedrag.
Nu is mijn vraag, de ene keer had de verkoper het over de luchtpomp en daarna over de motor. Is dit hetzelfde? Kan men echt niet van te voren zien of de PSF1 kapot is? Of moet eerst de luchtpomp/motor vervangen worden? Het is nogal een verschil van prijs!
Ik werd er allemaal niet erg vrolijk van, en zeker niet omdat zo kort geleden de luchtpomp al eens vervangen is. Weet iemand hier iets van? Wat is aan te raden? Een 'second opinion'? Vond het allemaal erg vaag..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Groetjes,
Linda..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de luchtpomp kan men aansturen om te testen op werking
de luchtleiding niet beschadigd is
controleer of de mmcomputer up to date is
dit systeem zorgt er voor dat de vervuiling van uitlaatgassen niet te hoog wordt
en moet daarom werken het blaast enkel zuurstof in het uitlaatsysteem om aan emissieeisen te voldoen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar