wagen is in noodloop gevallen en uitgelezen met bosch kts.fout is rail sensor high voltage. 3 draads ,witte kabel is 5 volt gemeten voeding dus.terwijl op de ander 2 ;12 volt wordt gemeten.
nieuwe sensor geeft ook nog altijd 5 volt uitgang terwijl de witte ook 5 volt blijft(voeding van ecu) en de ander draad geeft 12 volt..De kabels naar de sensor toe warendoorgeschuurd maar hersteld samen met montage van nieuwe sensor.alle kabels verder gecontroleerd op beschadiging maar niets verder gevonden.Kan iemand mij helpen met dit bizzare probleem ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de raildruk sensor geeft op de singaal draad een "hall effect" op het moment dat je gaat starten en de sensor gaat meten, wordt de spanning naar beneden getrokken. die 12V is dus niet hard. dit kun je mooi zichtbaar maken met een scoop.
betreft je 5V, lijkt er op dat de massa van de raildruk sensor ontbreekt. hier door krijg je namelijk 5V op je min uitgang en de foutcode singaal hoog of hoge voltage.
Alvast bedankt om te reageren.Het vreemde is dat de kabels rechtstreeks van de ecu komen en er zijn geen beschadigingen te zien zijn.Wat kan ik hier aan doen .
12 jaar
"betreft je 5V, lijkt er op dat de massa van de raildruk sensor ontbreekt. hier door krijg je namelijk 5V op je min uitgang en de foutcode signaal hoog of hoge voltage"
helemaal gelijk, een sensor werkt bewust tussen de 0,5 en 4,5 V, 0 en5V zijn dus onlogische waardes en dus een foutcode waard.
Er zal ergens een massaprobleem, bedradingsprobleem moeten zijn of de ecu is defect.
5V meet je uitsluitend met losgenomen stekker, kun je gelijk je massa meten toch?
Hallo,ik kan geen massa meten op de ecu.Zou het mogelijk zijn eventueel en extra draad te trekken en deze gewoon aan de massa te hangen want volgens vivid programma is aansluiting 1 van de druksensor de massa deze is op de ecu klem YF1.Ik meet eigenlijk witte kabel 5 volt voeding dan op de groen-zwarte 12 volt en op de middenste is groen is 5 volt wat terug gaat naar de ecu dus de gemeten waarde van de sensor.als ik met de scoop kijk krijg ik geen verandering van het beeld dus e meet gewoon 5 volt.
12 jaar
opgelost !!!!!! De massa van de ecu naar sensor was slecht .Extra kabel naar sensor getrokken en signaal komt nu binnen op de ecu.Allemaal bedankt voor het meedenken en het juiste advies te geven.
12 jaar
mooi dat het opgelost is en bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar