Citroën C5: Ratelen en ellendig stationair

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 100kW; 136pk

Almere, 4-12-2009

Heb een C5 phase II 2.0 HDI 136pk die sinds kort af en toe hevig ratelt en dan ook heel licht en vibrerend aanvoelt op het koppelingspedaal.
Bij motor uitdoen en even later weer starten is het probleem tijdelijk weg.
Dealer hier heeft vliegwiel en koppeling vernieuwd a Euro XXXXXXX

Deed 't weer 1 dag oke, maar daarna zelfde klachten. Zelfs een gruizend geluid erbij en heel ellendig stationair lopend.
Versnellingspook kon opeens ook alleen nog maar bij verhoogd gas in achteruit gezet worden.
Verstuivers zijn inmiddels ook gecontroleerd, maar auto is nog steeds stuk.

Lijkt een raadsel te zijn waar de dealer hier geen raad mee lijkt te weten.
Een haperende sensor ?!

Help !




Bedragen noemen levert geen bijdrage aan de oplossing v/h probleem.

Mike38

Geplaatst door Mike38 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Zijn de master en slave koppelings cilinders al vervangen?

[quote]nee[/quote]
Kan zeer mogelijk.

Mike39 (0), 14 jaar geleden

Voor de volledigheid; fordmonteurtje antwoord op:
Dat zou een verklaring zijn voor alle verschijnselen ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja, dit is zeer mogelijk. ook kan er een fout zijn gemaakt bij het monteren van de nieuwe koppeling.

Mike39 (0), 14 jaar geleden

Iemand wel een precieze oorzaak... ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat kan toch niet;) we zitten achter een beeldscherm. Ik kan de auto toch niet/ rijden en klacht waar nemen ;)/.

het forum is bedoelt voor VERSTREKKEN voor MOGELIJKE oorzaken.

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Is dat ratelen weg als je de koppeling intrapt?.
Zo ja, zit het in de koppeling,zoniet zit het toch in de verstuivers of inspuit moment.

Mike39 (0), 14 jaar geleden

Ja idd.

Begin zelf ook steeds meer aan de brandstofpomp te denken.
Waardoor ook 'secundaire symptomen' ontstaan.

Auto start nl. 's ochtends ook structureel slecht (2e of 3e keer pas aanslaan).
Dit ervaar ik elke ochtend en heb ze 2 maal gevraagd dit te checken, maar ze wuiven 't steeds weg.
Ze merken 't zelf niet; dus het is niet zo. Hebben alleen de accu nagekeken.

Daarna bij andere werkzaamheden weer om een check hiervan gevraagd, maar ze merkten zelf weer geen probleem.

Wat klant aan auto bemerkt, is blijkbaar niet van belang.

Mike39 (0), 14 jaar geleden

Verder verloop:
Auto terug. Is onder garantie een ander vliegwiel in gezet. Door hun vernieuwd exemplaar was nl. 'vastgelopen'.
Koppelingspedaal voelt mooi aan; beter dan na vorige reparatie. Doet het goed (vooralsnog).

Vraag me nog wel af wat er fout gegaan is: verwisseld / defect vliegwiel aangeleverd gekregen?!
Of diafragma / drukgroep (per abuis) niet vernieuwd?! Foutjes maken we allemaal wel eens tenslotte.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat zal wel voor altijd een vraag blijven, maar zou natuurlijk heel goed kunnen dat er een keer een "vliegwiel" tussendoor sluipt dat niet aan de specificaties voldoet. Dat de wagen 1 dag wel goed was, doet wel zoiets vermoeden. Toch is dit dus door je dealer keurig opgelost, hoewel dat natuurlijk niet een prettige ervaring is.

gr

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.