Citroën C25: rem achter

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 l

Rem achter geeft bij de test maar 200 procent rechts aan, links 0 procent. We hebben nieuwe remcilinders (links en rechts) en onlucht maar vandaag is hy voor de tweede keer afgekeurd. Wie weet wat ik kan doen?

erwin11

Geplaatst door erwin11 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C25? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

remdrukregelaar??? of beter gezegd dubbelwerkende-lastafhankelijke remdruk-begrenzer??????

GOVA (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]remdrukregelaar??? of beter gezegd dubbelwerkende-astafhankelijke remdruk-begrenzer??????[/quote]
Wat een naam zeg ?

Bij een C25 is er maar 1 remleiding naar achteren, dus ook maar 1 kring achteraan.
Remdruk LA is dus ALTIJD gelijk aan de remdruk RA.
Remdrukbegrenzer zal het dus ook NOOIT zijn.

Wat is de afwijking van de handrem L - R in vergelijking met de voetrem L - R ?

erwin11 (0), 10 jaar geleden

De handrem moet helemaal omhoog, anders doet hij het niet en dan remt hij iets. Op de band geeft hij 0% aan.
Voetrem geeft rechtsachter 200% en linksachter 0% aan. Voorremmen zijn goed.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Remslang niet verstopt

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

ga eerst eens remmen stellen , zorg dat ook het zelfstellende mechanisme , indien aanwezig , goed werkt.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

De druk op de leiding is bij bv een verstopte slang verschillend. ook als de hoeveelheid toegevoerde remvloeistof onvoldoende is om druk op te bouwen is er verschil.
De remdruk (kracht) is niet alleen afhankelijk van de druk op de remvloeistof. verschillen in de weerstand van de zijkant van de blokken op de geleiders en de sterkte van de terugtrekvereen zijn vooral bij minimale druk op de vloeistof niet te onderschatten.

Kaleido adviseert juist... Spelingen opheffen .
Jan kan ook gelijk hebben. troep in een slang of stukje losgekomen voering.
Het onvoldoende ontluchten van het remsysteem kan er voor zorgen dat een van de twee zuigers in de hoofdremcilinder zijn eindpunt heeft bereikt voordat er daadwerkelijk druk opgebouwd is.
[quote=GOVA][quote=cor van jaarsveld]remdrukregelaar??? of beter gezegd dubbelwerkende-astafhankelijke remdruk-begrenzer??????[/quote]
Wat een naam zeg ?

Bij een C25 is er maar 1 remleiding naar achteren, dus ook maar 1 kring achteraan.
Remdruk LA is dus ALTIJD gelijk aan de remdruk RA.
Remdrukbegrenzer zal het dus ook NOOIT zijn.

Wat is de afwijking van de handrem L - R in vergelijking met de voetrem L - R ?[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C25 of stel zelf een nieuwe vraag.