close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Saxo: remwerking slecht

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 i

Goedendag allemaal. wij zitten hier met een groot probleem . hebben hier een saxo met teveel remverschil achter . wat hebben we vervangen, : remleidingflexibel , remleiding koper ,wielremcylinder rechts ivm niet uitkomen zuigers remdrukverdeler , hoofdremcylinder . remmen achter schoongemaakt , voeringen afgesteld en nog te veel verschil en weinig druk.

heeft er iemand een idee want begin die auto moe te worden.

alvast bedankt

Geplaatst door

apalracer (50)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoeveel % verschil?

Weinig druk is lucht/of defecte hoofdrempomp (wel genoeg vrije slag?)
Supergoed ontluchten? (zelf gebruik ik een ontluchtings app. daarvoor) dan moet je minstens gelijke druk hebben.

Dan nog niet goed?
Ik zet er als eerste meteen nieuwe voeringen op (vaak hardheid verschil)
Remcilinder wel juiste type? of diameter/ik zou met deze problemen meteen de linker ook vervangen.
Handrem hevels L+R staan in dezefde stand? en dan voeringen basis afstellen?
Soms zit er verschil in de remvoering L/R en voorste achterste?

Oiram

de ene keer 34 % en dan weer 80% dus echt veel verschil . heb al een ander wielremcylinder voor links liggen. ontluchten doen wij gewoon op de ouderwetse manier met z'n 2en. handremhevels alles schoon gemaakt en afgesteld . trommels ook al van links naar rechts gezet. ook al gekeken of ik de voeringen kon verplaatsen van links naar rechts maar helaas ging niet. we hebben 2 keer onder de 30% gehad maar daarna weer niet meer. de vrije slag vind ik zelf te groot is deze ook af te stellen ?

het vreemde is bij het ontluchten van de rechtse cylinder gaat het pedaal niet helemaal naar beneden als de nippel word open gezet . en links dan helemaal naar de bodem.

mvgr

apalracer 50
badge

13 jaar

"Links wel helemaal naar de bodem en rechts niet" en veel vrije slag op je pedaal.
Lijkt mij dan:Of toch nog ergens lucht / of hoofdrempomp intern defect.

Als ik het probleem in de voeringen verwacht probeer ik altijd eerst het verschil in % met de handrem.
Is die ook al niet goed dan meteen voeringen vervangen.

Maar als ik je klachten zo hoor denk ik toch aan het eerste (Hpomp/of lucht)
Voorkant wil hij wel goed ontluchten? of ook aan 1 kant veel dieper zakken van pedaal?

tja daar zit een probleem beide ontluchting nippels zijn afgebroken maar op de testbank heeft de voor rem nagenoeg geen verschil L-R en 2200N remmen dus dat lijkt me niet verkeerd. maar bij beide hoofdremcylinders het zelfde effect "toeval " morgen eens kijken of we de nippels er uit kunnen halen.

mvgr

apalracer 50
badge

13 jaar

Heb je een platenbank? Bij een Saxo wel eens onhandig vanwege het lage gewicht van de auto.
Rij eens voor de gein achteruit de bank op?
Wat Oiram zegt ook de voeringen en idd met de handrem meten.....
s6!

marcel7031 0
badge

13 jaar

wij hebben een platenbank. maar bij remproef op de weg heel weinig pedaal druk. beide kanten nieuwe cylinders , alles opnieuw afgesteld , 2 andere remklauwen gemonteerd en nog geen verschil. zonder draaiende motor redelijk tot normale druk , bij starten druk weg. diverse keren ontlucht. bij ontluchten nog steeds het zelfde probleem aan rechts achterkant gaat het pedaal niet diep genoeg . is alleen bij die kant achter .

mvgr

apalracer 50
badge

13 jaar

Zit het wel goed tussen de rembekrachtiger en de Hoofdremcilinder.
Heb ooit eens gehad dat de rembekrachtiger de hoofdrempomp zuiger iets indrukte.
Hoofdremcilinder moeren eens 1-2mm lossen en dan proberen te ontluchten?

Die drukproblemen kunnen alleen maar veroorzaakt worden door lucht of een hoofdrempomp
die inwendig lekt.
Je zou ook eens iemand het systeem op druk kunnen laten trappen en op de pomp de leidingen
eens een voor een los draaien, misschien komt daar lucht uit(dennk het niet) maar je ziet in ieder geval meteen hoeveel olie iedere leiding geeft.

Deze heeft toch niet een remkrachtverdeler bij de achteras?

heb op het einde van de dag weer een andere hoofdremcylinder gemonteerd. ontlucht en nu laten staan tot morgen vroeg. dan gaan we kijken wat hij doet. er zit op de achteras een remdrukverdeler gewoon 4 aansluitpunten. ook die is vervangen door een andere. helaas ook geen effect. we hebben de hoofdremcylinder ook ontlucht zoals je beschrijft maar geen resultaat. goed onze hoop is gevestigd op morgen vroeg. als die dan klaar is spring ik een gat in de lucht.

mvgr

apalracer 50
badge

13 jaar

En?

nou vrijdag was het zover een nieuwe apk op de auto man o man wat een rot klus. we hebben werkelijk alles vervangen en 30 keer het systeem ontlucht. uiteindelijk nog nieuwe remschoenen gemonteerd , en een rembekrachtiger . nog wat laag in het pedaal maar wel voldoende . dus het was een combi van factoren.

bedankt voor het mee denken.

mvgr

apalracer 50
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.