rij met berlingo 1900d dw8 moter met lucas injektiepomp, bij trage snelheid schokt de moter, bij volle is het probleem minder aanwezig , moter doet het zowel koud als warm, ,egr klep heb ik al uitgeschakeld, maar als ik de groene stekker op thermostaathuis ( tempsensor EBE) af doe, rijdt de wagen perfekt. koud -warm, traag- rap. geen probleem .
wat zou de oorzaak kunnen zijn van het probleem
Geplaatst door nonkie (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
citroenmonteur (0) PRO, 16 jaar geleden
moeilijk te zeggen, heb je mogelijkheid om te controleren of temp sensor juiste waarde geeft?
Deze gaan nog wel eens stuk
nonkie (0) PRO, 16 jaar geleden
sensor heb ik al vervangen door een nieuwe,
citroenmonteur (0) PRO, 16 jaar geleden
wat ook kan is dat de egr klep mechanisch blijft open staan. als je de slang eraf trekt heb je dan nog steeds lekkage. Een plaatje ertussen doe zou ik zeggen.
nonkie (0) PRO, 16 jaar geleden
heb een plaatje ertussen gebracht, en nog steeds probleem aanwezig
citroenmonteur (0) PRO, 16 jaar geleden
Als je de verstuivers goed zijn,
dan zit er volgens mij niets anders op dan de pomp te laten afstellen door een bosch service.
MBJ (0) PRO, 16 jaar geleden
Heb al een paar keer een probleem gehad met de vervroegings solenoïde die vooraan in de pomp geschroefd zit.
Was een gelijkaardig probleem met een renault clio, een paar keer tegen getikt en reed enkele kilometers goed.
Kleppen zijn afzonderlijk te vervangen.
Succes ermee.
Mvg
Marc